Cum îi motivăm pe copii să mănânce sănătos și echilibrat

Obezitatea este o problemă tot mai serioasă pentru societatea actuală și afectează deopotrivă adulții și copiii. Medicii spun că printre cauzele creșterii numărului de persoane cu probleme de greutate se află alimentația nesănătoasă și lipsa mișcării.

Cum este mai bine să previi decât să tratezi, pe același principiu trebuie mers și în ceea ce privește educarea copiilor cu privire la un stil alimentar sănătos. Dacă copiii vor învăța de mici să se ferească de hrana nesănătoasă, nu vor deveni obezi în adolescență sau la maturitate. Sarcina educării copiilor în acest sens le revine părinților, care trebuie să fie foarte agili ca să îi „păcălească” pe cei mici:

Puterea exemplului

Puterea exemplului este foarte importantă în educarea copiilor – dacă acasă vor vedea că se mănâncă mulți cartofi prăjiți, semipreparate, alimente foarte grase și cantități uriașe de dulciuri, copiii vor face la fel. Același lucru se va întâmpla și dacă vor vedea că mama și tata mănâncă echilibrat, fără prăjeli și grăsimi în exces.

Atracția față de dulciuri

Toți copiii sunt atrași de dulciuri și una dintre provocările părinților este să reducă cât pot de mult dulcele periculos. În loc de o ciocolată/napolitane/prăjitură îi puteți tenta pe cei mici cu o înghețată „falsă” făcută din iaurt cu bucățele de fructe, în care ați pus un bețișor și apoi l-ați pus în congelator.

Recompense sănătoase

Puteți să apelați la recompensarea copiilor dacă mănâncă sănătos. O bulină roșie sau o ieșire afară, în natură ar fi un premiu potrivit. Astfel ați „împușca” doi iepuri dintr-o lovitură: copilul mănâncă sănătos și face și mișcare.

Discuții educative

Pentru a înțelege de ce trebuie să evite mâncarea tip junk-food este important să discutați cu copilul ca și cu un adult. Îi explicați că se poate îmbolnăvi sau că este mai interesant să fie diferit de alții care mănâncă „prostii”. Exemplul lui ar putea fi urmat și de colegii cărora le va povesti ce special este el pentru că mănâncă altfel.

Moderația este cheia

Nu trebuie să privați copilul în totalitate de mici plăceri culinare. Este perfect normal dacă o data pe lună, de exemplu, mănâncă un hamburger sau câteva dulciuri.

Ideea principală este ca nimic să nu fie în exces pentru că orice este prea mult dăunează.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here