Beneficiile utilizării sosului de soia

sos de soia

Despre sosul de soia specialiștii spun că ar fi unul dintre cele mai vechi condimente din lume, iar originea sa se află în China. Utilizarea pe scară largă se datorează răspândirii budismului și vegetarianismului. Dincolo de originea sa și de faptul că este un condiment care intensifică gustul preparatelor culinare, cel mai important aspect ține de beneficiile pe care le oferă corpului uman.

Sosul de soia se obține printr-un proces de fermentație, din boabe de soia zdrobite, sare și enzime. În momentul în care achiziționezi un astfel de sos, trebuie să acorzi o atenție deosebită etichetei, pentru a putea face diferența între sosul de soia obținut în mod natural și sosul de soia sintetic, în ideea în care nu toate tipurile de sos de soia comercializate au ca ingredient de bază această leguminoasă și nu toate se obțin prin fermentație. Unele tipuri includ și grâu, iar altele se obțin prin sinteză din proteină vegetală hidrolizată.

Caracteristici nutriționale principale

  1. Sosul de soia are un conținut bogat în proteine vegetale de o calitate foarte bună. Dacă majoritatea leguminoaselor conțin aproximativ 20% proteine, trebuie să știi că soia conține 35% proteine, ceea ce înseamnă că este vorba despre o cantitate aproape dublă, prin comparație cu orice altă plantă leguminoasă.
  2. Pe de altă parte, acesta poate fi inclus cu succes în dieta diabeticilor, datorită conținutului său. Soia conține carbohidrați, însă este săracă în grăsimi.
  3. Nu în ultimul rând, sosul de soia conține vitamina B3, dar și minerale precum calciu, magneziu și fier.

Beneficiile utilizării sosului de soia asupra sănătății

Substanțele nutritive conținute de sosul de soia bio te ajută să te bucuri de o viață mai sănătoasă. De altfel, există studii care susțin că un astfel de produs ajută și în următoarele situații:

  • Reduce și ameliorează simptomele în perioada de menopauză;
  • Ameliorează simptomele artritei;
  • Îmbunătățește performanțele atletice;
  • Ajută la pierderea kilogramelor în plus;
  • Reduce riscul bolilor de inimă și contribuie la scăderea trigliceridelor;
  • Îmbunătățește sănătatea oaselor, contribuind la retenția calciului în oase;
  • Protejează sistemul digestiv și pielea.

Poate că te întrebi cum de acest sos pe care îl consideri banal te poate ajuta la păstrarea sănătății inimii. Răspunsul este legat de prezența vitaminei B3 în conținutul său. Mai mult, niacina (vitamina B3) contribuie și la scăderea trigliceridelor, ceea ce înseamnă că ești protejat de problemele legate de colesterol. Vitaminei B3 i se datorează și alte beneficii pe care sosul de soia le are: protejarea pielii, nervilor și a sistemului digestiv.

Pe de altă parte – pe același principiu care susține că sosul de soia este benefic sănătății umane – unele minerale pe care sosul le conține au efect antioxidant. Magneziul, spre exemplu, are un rol deosebit în prevenirea formării cheagurilor în sânge.

De asemenea, este important să știi că în conținutul sosului de soia intră și triptofanul. Acesta este un aminoacid esențial care contribuie la producerea serotoninei – hormonul fericirii – ale cărei efecte benefice asupra stării de spirit au fost demonstrate.

DISTRIBUIȚI
  • CREDITE:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here