Cum ne influențează soarele dimineții greutatea

Conform unor cercetări americane, lumina soarelui nu doar ne trezește dimineață, dar ne și poate influența greutatea corporală.

Mai exact, oamenii de știință au descoperit că expunerea la lumina soarelui dimineața devreme influențează scăderea indicelui de masă corporală. Și alte studii anterioare au efectuat cercetări legate de lumina soarelui și au sugerat că aceasta joacă un rol important în reglarea metabolismului, foamei și senzației de sațietate după masă.

Autorul studiului, profesorul Phyllis Zee, de la Universitatea Northwestern, recomandă ca o concluzie în urma rezultatelor,  să ne expunem corpul razelor strălucitoare în lumina dimineții, mai exact între intervalul dintre orele 8 și 12. Este suficient să petrecem între 20 și 30 de minute în lumina dimineții pentru a avea o greutate mai mică, un indice al masei corporale (care corelează înălțimea cu greutatea) mai aproape de pragul ideal, care ne asigură un nivel de sănătate optim.

O persoană care are indicele de  masă corporală mai mare de 25 este considerată „peste greutatea normală”, iar o persoană cu indicele masei corporale mai mare de 30 este considerată „obeză”. Pentru a evalua expunerea la soare s-au folosit dispozitive de monitorizare plasate pe încheietura mâinii. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 26 bărbați și 28 femei, timp de o săptămână, în condiții de viață normale.

Co-autorul studiului, Dr. Kathryn Reid, de la Școala de Medicină Northwestern Feinberg, a declarat că persoanele care s-au expus la lumina soarelui mai devreme dimineață, au avut un indice de masă corporală mai mic, iar cei care s-au expus mai târziu în timpul zilei la lumina soarelui, aveau un indice al masei corporale mai mare. Influența luminii de dimineață asupra greutății corpului a fost înregistrată independent de nivelul de activitate la care participă individul, de aportul de calorii, timpul de somn, vârstă și anotimp.

Din cauza stilului de viață, cercetătorii susțin că multe persoane nu beneficiază de suficientă lumină naturală matinală. Este posibil că gestionarea luminii naturale să reprezinte o bună metodă de a pierde din kilogramele în exces. Studiul a mai arătat că un nivel de iluminare de 500 lux a reprezentat un nivel ideal pentru un indice de masă corporală mai mic. Chiar și într-o zi cu nori, lumina exterioară produce mai mult de 1000 lux de luminozitate. În schimb, în mediile interioare de obicei lumina atinge doar 200-300 lux. Un lux înseamnă un lumen pe metru pătrat, un indicator ce descrie intensitatea luminoasă.

Dr Reid a mai spus că lumina este un factor modificabil și ar putea fi utilizat în programe de gestionare a greutății corporale. Așa cum oamenii încearcă să doarmă mai mult pentru a pierde în greutate, la fel și lumina poate fi gestionată într-un anume mod pentru a determina scăderea în greutate. Profesorul Zee a mai adăugat că o cantitate insuficientă de lumină într-un anumit moment al zilei poate chiar să dea peste cap ceasul intern al organismului. Acest lucru poate duce la modificări ale metabolismului și la creștere în greutate.

Citește și câteva curiozități despre Hollywood

Comentarii