[Interviu] Steen Rasmussen, speaker nominalizat “World’s Best Analytics Practitioner” 2013-2015, speaker în cadrul TeCOMM Bucharest

Steen Rasmussen

Steen Rasmussen, Senior partner și Co-Fondator la IIH Nordic- una dintre cele mai mari agenții specializate pe digital și analytics din Europa de Nord (Nordics “Best Danish Analytics House” 2013-2014), și-a confirmat prezența la Expo Conferința de comerț electronic TeCOMM București din 21 aprilie 2016.  

Având o experiență de peste 15 ani în Digital Analitics, Steen este un cunoscut speaker internațional și unul dintre cei mai buni analiști în digital marketing din Europa, nominalizat în ultimii 3 ani „World’s Best Analytics Practitioner” de către Digital Analytics Association. Printre  companiile cu cu care a lucrat Steen Rasmusees se număra Microsoft, Ericsson, Oracle și Johnson& Johnson. El este de asemenea, inclus în top 250 traineri activi din programul global Google Partner Academy Trainer, el fiind selectat ofere trainiguri partenerilor Google despre produsele oferite de Google. 

În cadrul workshopului susținut în cadrul TeCOMM, Steen Rasmussen va vorbi despre „Cum să duci analiza clienților tăi la nivelul următor”. Sesiunea oferită de el se va baza pe cazuri practice și o serie de date operaționale. Sesiunea va ghida audiența în lumea datelor și va identifica 7 dintre întrebările cheie din zonele de interes. Nu va fi vorba despre web metrics, ci despre adevăratele insight-uri despre clienți, despre concurență, performanțe de marketing și impactul asupra business-ului, ceea ce va ajuta la îmbunătățirea strategiei de marketing online, dar și relația cu utilizatorii și businessul în general.

TeCOMM:  De ce companiile ar utiliza  web analytics ?

Steen Rasmussen: De vreme ce mediul online devine din ce în ce mai aglomerat cu diverși jucători, este crucial să ai cel mai performant website pentru toate segmentele. Instrumentele de analiză te ajută să obții rezultate mai bune cu resurse mai puține.

TeCOMM: Ce sfaturi/recomandări ai oferi unui profesionist în web analytics?

S.R.: Sfatul meu este: Încetează să urmărești să obții date perfecte și începe să te folosești de ceea ce ai! Datele nu au valoare până când nu începi să folosești recomandări pe bază de date și perspective de îmbunătățit în cadrul business-ului tău. Așadar, încetează să te consideri un analist de date, ci mai degrabă un business-developer care utilizează date, obiectivul principal fiind să generezi rezultate pozitive pentru business, nu să generezi date.”

TeCOMM: Ce lucruri ar trebui să facă retailer-ii în zona de analytics și pe care majoritatea nu le fac?

S.R.: Defocusează-te de la business și încearcă să te concentrezi pe client. Activitatea digitală trebuie să influențeze modul în care clientul tău cumpără produsul și acesta este procesul cheie pe care trebuie să îl măsurăm, în loc să ne focusam pe timpul în care clientul îl petrece pe site. Majoritatea persoanelor se focusează pe sesiunile/perioadele pe care clientul le petrece pe site ca mai apoi acestea să se transforme în cumpărături (se bazează pe conversion rate).  Aceștia uită să ia în considerare câte vizite a realizat clientul pe site până când acesta a cumpărat un produs (s-a convertit).

TeCOMM: Care este viitorul în Analytics?

S.R: Pe termen mediu, google analytics ca și activitate independentă va dispărea și va fi înlocuită cu tehnicieni de date. Apariția lui Google Analytics 360 deja preconizează acest lucru. Datele analitice și alte date ar putea fi baza pentru folosirea în business, fapt ce asigură câștigul din analytics.

TeCOMM: Care este punctul central al trainingurilor ținute în cadrul Google Partner Academy?

S.R: : Să fii trainer în cadrul Google Partner Academy este un privilegiu pe care îl răsplătesc cu o onestitate sinceră: nu există lucruri transmise parțial sau să ții informațiile pentru tine. În mod normal, eu întotdeauna încerc să împărtășesc din propria mea experiență.

Ca și consultant pe piața de digital marketing, sunt pe punctul de a acumula o experiență de 20 de ani din perspectiva agențiilor. Acest lucru înseamnă că pot împărtăși niște povești interesante și de succes, dar, la finalul zilei, mi-am dat seama că acest lucru nu oferă destul participanților. În schimb, plus valoarea se află de cealaltă parte a baricadei. În experiența mea de 20 de ani,  am încercat și am eșuat în majoritatea lucrurilor posibile în era digitală – atât față de clienții mei, dar și ca agenție de consultanță, dar într-un final am supraviețuit.

Acesta este chiar unul dintre lucrurile esențiale pe care doresc să le împărtășesc. Toți trebuie să recunoaștem faptul că suntem umani și toți facem greșeli. Nu mai există ideea ”nici o greșeală posibila” în cultura digitală pentru că încă înotăm în ape tulburi, iar piața se află într-o continuă schimbare cu noi jucători, canale, instrumente și noi preferințe ale utilizatorilor. Trebuie să te trezești de dimineață fiind pregătit pentru eșec, deoarece cunoștințele pe care le descoperi astăzi, atunci când greșești, îți oferă avantajul competiției de mâine. Totodată, trebuie să avem încredere că  este posibil să supraviețuim greșelilor noastre pe care să le transformăm în succes.

TeCOMM : Ce recomanzi: Mai multe campanii de Google Network Search  sau mai multe campanii Display Network Campaigns?

S.R: : Aceasta este întrebarea perfectă pentru cel mai oribil răspuns clasic: depinde. Depinde într-adevăr de ceea ce vrei să obții, care este produsul pe care îl promovezi și care este intervalul de timp alocat pentru acest lucru. Ceea ce observăm în majoritatea timpului când analizăm set-up-uri de campanii sau planuri media este faptul că se observă o tendință de a simplifica lucrurile. Acest lucru se datorează faptului că agenția care a gândit campania respectivă sau persoana nu au destul timp sau nu au destule informații legate de procesul de cumpărare al clienților.

Odată cu era digitală, noi, în calitate de marketeri, avem ocazia pentru prima dată de a întâlni o audiență masivă care se aseamănă unui mesaj central individualizat, însă este nevoie de timp pentru a te pregăti și pentru a știi exact ce mesaj transmis prin care canal va ajuta clienții în luarea deciziilor și care îi va îndruma înspre luarea deciziei pe care noi o dorim. De multe ori, activitățile sunt prea puțin axate pe obiectivele organizației și ajungem să trimitem oamenii prea departe de obiectivul nostru inițial.

Datorită faptului că ne axăm pe obiectivele noastre, uităm să ne răspundem la întrebarea: de ce cumpără clienții produsul nostru în primul rând? Adevărul este că nu putem obliga persoanele să cumpere produsul nostru, însă, îi putem ajuta, inspira și motiva să ia decizia corectă.

De aceea, nu este vorba despre canal, dar despre oameni.

TeCOMM : Cum definești tehnologia?

S.R: : Tehnologia este o investiție care ar trebui să accentueze abilitatea persoanelor de a performa dincolo de timp, capacități și limitări cu scopul de a genera un impact mai mare asupra obiectivelor de business. În realitate, este vorba despre abordarea de tip „fa mai mult, mai bine, mai repede”.

Pentru mine cuvântul cheie este „Investiția”. Nu contează despre ce tip de tehnologie vorbim, ea ar trebui să vină mereu la pachet cu o etichetă de preț și un obiectiv. De cele mai multe ori, tehnologia este văzută ca și o soluție care ar trebui să rezolve problema singură. Dar un instrument în sinea lui nu rezolvă problema fără oamenii potriviți, resursele potrivite, suportul și obiectivele tehnologice. Tendința este ca într-un final să ne axăm pe cost ceea ce nu are impactul dorit asupra business-ului.

Tehnologia este o investiție de aceea ar trebui să ai tot timpul în vedere ROI-ul, nu doar tehnologia.

TeCOMM – conferința de eCommerce din București se află la cea de-a VIII-a ediție la nivel național și va avea loc în 21 Aprilie, în cadrul Athenee Palace Hilton*****. Înscrierile pot fi făcute pe www.bucharest.tecomm.ro.

DISTRIBUIȚI
  • CREDITE:
Comentarii