Prevenţia bolilor de inimă, prin reducerea sărurilor

Românii consumă prea multă sare și acesta este un lucru bine știut în lumea medicală. Un consum ridicat al acestui element aduce cu sine nenumărate probleme, precum o tensiune arterială ridicată, care este un factor major de risc pentru dezvoltarea unor boli de inimă. Țara noastră este pe locul 4 în Europa în ceea ce privește numărul cazurilor cu astfel de afecțiuni, 60% dintre decesele înregistrate într-un an având că motiv o boală de inimă!

Sarea și tensiunea arterială ridicată

Studiile medicale arată că există o relație puternică între consumul ridicat de sare și incidența apariției cazurilor de tensiune arterială peste limitele normale – cu cât crește consumul acestei substanțe, cu atât crește și tensiunea arterială, pentru majoritatea oamenilor. Atunci când consumul este redus, și tensiunea arterială scade.

S-a observat că cei care au ținut, de-a lungul vieții, o dietă care excludea sarea din meniu, nu au trecut prin experiența creșterii tensiunii arteriale, odată cu îmbătrânirea, așa cum se întâmplă în cazul altor persoane.

Consumul de sare și nevoia de sodiu

Clorură de sodiu este numele chimic al sării. Totuși, cuvântul „sodiu” nu înseamnă același lucru cu „sare”, această din urmă fiind o variație chimică a primului. 90% din consumul de sodiu se realizează prin intermediul sării. Cu toții avem nevoie de o cantitate mică de sodiu pentru a ne menține organismul sănătos, această fiind responsabilă de procese precum contracțiile musculare, circulația apei în celule sau realizarea impulsurilor nervoase.

Medicii recomandă un consum mai mic de 2,300 miligrame de sodiu în fiecare zi, pentru o viață sănătoasă. În ciuda acestui fapt, însă, majoritatea dintre noi consumă, în medie, aproximativ 3,400 miligrame!

sare_16130365

Sursa foto: © Kamil Macniak

Ce mâncăruri conțin cea mai mare cantitate de sodiu?

Cea mai mare cantitate a sodiului pe care îl îngurgităm provine din mâncarea procesată, acesta neputând fi îndepărtat din produse, odată adăugat.

Dintre alimentele care conțin cea mai mare cantitate de sare, enumerăm:

– Pâine
– Mezeluri și carne conservată
– Pizza
– Carne prelucrată
– Supe la plic
– Brânză
– Sandviciuri și alte fast food-uri
– Sosuri
– Snacks-uri, precum popcorn, chips-uri sau covrigei

Conținutul de sodiu poate varia foarte mult de la o mâncare la altă, motiv pentru care este nevoie și de o voință foarte mare pentru a reduce consumul sau din alimentația proprie.

Reduceți sodiul pentru a reduce riscul unei viitoare boli de inimă!

Un consum ridicat de sodiu crește riscul de a avea viitoare probleme de tipul tensiunii arteriale ridicate, atacurilor de inimă sau a infarctului. Dacă populația României ar reduce cu doar 400 de miligrame pe zi consumul de sodiu, acest lucru ar preveni moartea a câtorva mii de oameni anual!

De asemenea, se studiază efectul reducerii sării din alimentație asupra riscului de dezvoltare a cancerului gastroesofagian, a măririi masei ventriculului stâng sau asupra conservării masei osoase.

Puteți reduce consumul de sare treptat din alimentația dumneavoastră, astfel încât să nu simțiți că vă lipsește, exact ca și în cazul altor tipuri de dependențe. Încercați să eliminați din dieta dumneavoastră zilnică acele produse care sunt prea sărate și beți foarte multă apă pe parcursul zilei, pentru a vă ajuta organismul să combată efectele negative ale acesteia.

DISTRIBUIȚI
  • CREDITE:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here