[Review] Bazele terapiei Su Jok – Park Jae Woo

În ultimii ani, practicile și terapiile asiatice au început să fie cunoscute și în Occident. De aceea, am decis să vă prezentăm o carte de specialitate despre terapia Su Jok, aceasta fiind cunoscută și practicată în numeroase țări din întreaga lume.

Bazele terapiei Su Jok” de Park Jae Woo (Editura Pan Europe, 2009) este o carte de specialitate ce a apărut la o editură mică din Iași și într-un număr redus de exemplare. Cartea reprezintă o ediție prelucrată și completată a monografiei lui Park Jae Woo „Sistemul energetic al interacțiunii Homo a corpului uman”, editată de Academia Su Jok în anul 1996.

Autorul cărții, Park Jae Woo, este un profesor și om de știință de origine sud-coreeană. Prin terapia Su Jok el a încercat să modernizeze reflexoterapia clasică chineză, ce de multă vreme stătea în penumbra acupuncturii și presopuncturii.

Ce este terapia Su Jok?

Terapia Su Jok are la bază teoria sistemelor de corespondență ale părților întregului și întreg, astfel încât pe mâna sau piciorul nostru, pavilionul urechii sau falanga unui deget este proiectat întregul nostru corp. Cu alte cuvinte Su Jok este o terapie ce combină acupunctura, pentru că folosește stimularea prin înțepare a unor puncte minuscule de pe corp și reflexoterapia, deoarece folosește hărțile reflexogene. Stimularea acestor puncte curative de corespondență se face cu ajutorul acelor naturale (frunze de conifere, semințe de plante) sau artificiale. Cunoașterea terapiei Su Jok poate fi de folos oricărui medic de orice specialitate.

Cartea este scrisă pe înțelesul tuturor cititorilor, profesorul Park Jae Woo oferind detalii despre sistemele standard de corespondență, sistemele și forțele opuse dar complementare Homo și Hetero, principiile de tratament prin aplicarea sistemelor de corespondență și metodele de stimulare a punctelor curative de corespondență. De asemena, aceasta prezintă și numeroase scheme, desene și fotografii ce contribuie la înțelegerea mai bine a informației noi și la fixarea acesteia în minte.

Cartea prezintă interes atât pentru studenții instituțiilor medicale de învățământ, biologi, fiziologi, medici de diferite specialități, cât și pentru cei care sunt interesați de posibilități neconvenționale de tratament.

Scopul cărții, declarat de către autorul ei în prefața volumului, este „de a ajuta fiecare om să simtă, prin experiență proprie, Spiritul Iubirii, care prin intermediul mâinilor și picioarelor comunică oamenilor despre existent sistemului Homo al corpului, transmite cunoștințe despre sistemele standard de corespondență ale mâinilor și picioarelor și despre posibilitatea folosirii lor în mod independent pentru menținerea stării de sănătate”.

Dacă sunteți interesați de această formă de medicină alternativă, atunci acest volum vă poate oferi din multe puncte de vedere și perspective noi.