5 moduri prin care afacerea ta poate să prevină pierderea de date

securitate

Una dintre cele mai mari probleme care s-ar putea întâmpla într-o afacere este pierderea de date. În cazul în care acest lucru s-ar întâmpla, afacerea ta ar fi într-un colaps total, dat fiind faptul că ai pierde informații prețioase despre clienți, angajați și colaboratori. Nu doar faptul că s-au pierdut, ci și posibilitatea ca acestea să fi fost furate ridică semne de întrebare, întrucât în acest moment o altă persoană ar putea avea acces la acest set de informații sensibile.

Din fericire, există mai multe lucruri pe care le poți face pentru a-ți proteja afacerea de confruntarea cu o asemenea situație. Am realizat, astfel, o serie de sfaturi pe care le poți utiliza pentru a proteja datele deținute de afacerea ta!

  1. Elimină datele cu caracter sensibil

Asigură-te că imediat ce nu mai ai nevoie de o serie de informații sensibile, le distrugi cât mai repede cu putință. Aceste informații ar putea oricând intra în posesia unor mâini greșite, și astfel să fie în detrimentul afacerii tale. Este recomandat să toci sau să rupi, pur și simplu, toate aceste documente înainte de reciclare și să elimini totodată toate datele de pe dispozitivele electronice, inclusiv calculatoare, tablete, smartphone-uri și dispozitive de stocare externă.

  1. Protejează toate device-urile prin parole puternice

Hackerii sunt mereu în căutare de parole, motiv pentru care trebuie să fii vigilent cu privire la protejarea lor. Asigură-te că fiecare computer din cadrul sediului (sau sediilor tale) este protejat prin parolă, inclusiv laptopurile, smartphone-urile și rețeaua internă. Obligă angajații să își schimbe parolele implicite cu unele puternice, complexe și cu o varietate mare de caractere.

  1. Folosește protecție de tip Malware

Spyware și viruși sunt peste tot pe internet. Pentru a evita confruntarea cu unul (sau mai mulți), este imperios necesar să protejezi calculatoarele din sediul tău. Astfel, o singură persoană cu cunoștințe în domeniu ar putea să instaleze un software pe fiecare computer, și astfel datele vor fi în siguranță.

  1. Criptarea datelor

Lofintess

Orice dispozitiv utilizat pentru afacerea ta trebuie să fie protejat prin criptarea de date. Există diferite moduri prin care acest lucru se poate realiza, inclusiv cu SSL (Secure Sockets Layer). Singurii oameni care vor putea accesa aceste date vor fi doar cei care au primit autorizație specială.

  1. Backup

Este întotdeauna importantă să creezi un plan de rezervă în cazul în care datele confidențiale sunt compromise. O copie de rezervă a tuturor datelor, stocată într-un singur loc și separată de rețea este imperios necesară pentru a evita situațiile neplăcute.

Comentarii