5 cele mai importante tendințe de marketing online în 2016

marketing online

Dezvoltarea și gradul de adopție al noilor tehnologii au determinat în același timp și evoluția marketingului online. Acesta a devenit un domeniu tot mai dinamic, în contextul în care, pentru a targeta cât mai eficient publicul nostru țintă, trebuie să fim prezenți pe mediile și canalele unde utilizatorii își petrec cel mai mult timpul.

Pentru a găsi metodele și mesajele prin care putem ajunge la ei este nevoie de strategii de marketing foarte bine gândite, asta după ce în prealabil am făcut o analiză și planificare amănunțită a întregii campanii de promovare online. Iată care au fost cele mai importante tendințele adoptate de majoritatea business-urilor în 2016.

Consumul de conținut video

Potrivit statisticilor, zilnic sunt vizualizate aproximativ 5 miliarde de video-uri pe YouTube și 8 miliarde pe Facebook. Unul dintre cele mai apreciate tipuri de conținut video au fost live-urile de pe Facebook. Business-urile care au profitat de această tendință și au prezentat conținut de calitate audienței lor, au înregistrat interacțiuni importante ale userilor cu brandul, dar și creșteri semnificative de trafic pe site.

Importanța crescută a remarketing-ului

Remarketing-ul presupune aducerea înapoi pe site a utilizatorilor care l-au vizitat anterior dar nu au realizat o acțiune (cumpărare, înscriere la newsletter, descărcare unei broșuri). Tendința acestora este de a se informa din mai multe surse înainte de cumpăra, astfel, pentru a-i aduce mai ușor pe site și a-i face să convertească, creează încă de la început o experiență unică pentru ei.

Revoluția Social Media

Mai în glumă, mai în serios, vorba dacă nu ai Facebook nu exiști devine cât se poate de adevărată, mai ales dacă ai un business. În acest caz prezența pe acest canal devine obligatorie. Platforma social media a fost una dintre cele mai dinamice rețele de socializare, iar actualizările constante au schimbat și continuă să schimbe modul în care ne raportăm la Social Media. Printre funcționalitățile care au făcut furori anul acesta au fost video-urile live de la Facebook, alături de stories din Instagram și Snapchat.

Traficul de pe mobil l-a depășit pe cel de pe desktop

La 1 noiembrie compania StatCounter a raportat că, pentru prima dată în istorie traficul de pe mobil și tabletă l-a depășit pe cel de pe laptop (51,3% vs. 48.7%). După cum spunea și CEO-ul acestei companii, Aodhan Cullen, datele obținute ar trebuie să fie un semnal de alarmă pentru business-urile care au site-uri și nu sunt compatibile pentru mobil. Acest lucru este important, nu doar pentru creșterea traficului, dar și pentru că Google favorizează site-urile mobile-friendly.

Campaniile PPC

Așa cum spune legea de bază a economiei, creșterea cererii duce automat la creșterea prețului, același lucru se întâmplă și în cazul marketingului online. Cu cât crește concurența, cu atât va fi nevoie de metode tot mai inovatoare pentru a putea face față acesteia. Promovarea plătită s-a dovedit a fi o metodă foarte eficientă de a obține rezultate într-o perioadă foarte scurtă de timp.

Avantajele acesteia constau în faptul că rezultatele sunt măsurabile și vei ști cât ai investit și ce rezultate ai avut, poți să optimizezi campaniile în timp real în funcție de rezultatele obținute, iar targetarea publicului țintă și a zonelelor de interes este una foarte specifică. Printre cele mai populare metode de promovare plătită în 2016 au fost Facebook Ads, Google Adwords, Linkedin și Twitter.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here