5 modalități prin care poți să devii mult mai productiv lucrând de acasă

ramai productiv lucrand de acasa

Trăind într-o eră digitală, munca de acasă nu mai este ceva nou, în special pentru persoanele care au nevoie doar de un laptop și o conexiune la internet pentru a-și face task-urile zilnice. Când alegi un astfel de program de tip remote, cea mai mare provocare rămâne cum să muncești cât mai inteligent și cât mai productiv prin eliminarea distracțiilor din spațiul personal. Iată 5 idei prin care poți să devii mai productiv lucrând de acasă.

Delimitează spațiul de lucru de cel personal

Poate că îți este mult mai confortabil să lucrezi din pat, acest lucru nu înseamnă neapărat că vei rămâne productiv pe tot parcursul zilei. Creează un spațiu de lucru, fie în living, fie într-un colțișor al camerei tale, într-un loc în care să te simți inspirat, care îți sporește productivitatea și te ajută să te concentrezi mai ușor. Un alt lucru de care trebuie să ții cont este organizarea biroului. Scapă de aglomerație și păstrează doar acele lucruri de care ai nevoie pentru ziua în curs.

Planifică tot ceea ce ai de făcut în timpul zilei

Încearcă să ai un program bine stabilit și să planifici tot ceea ce ai de realizat pentru ziua în curs. O astfel de evidență te va ajuta să știi care îți sunt task-urile, cum să-ți organizezi programul și cum să le prioritizezi. Dacă ai o astfel de planificare, vei ști în orice moment ce ai făcut, cât timp ți-a luat sau ce a mai rămas. Ia în calcul și faptul că uneori pot să apară task-uri neprevăzute sau altele care pot să devină mult mai complexe decât tu ai prevăzut inițial.

Disciplinează-te!

Dacă vrei să iei o pauză de cafea sau o gustare, termină task-ul pe care le-ai început. O tehnică simplă și eficientă care te ajută să te concentrezi pe lucrurile și activitățile care îți aduc cele mai bune rezultate este metoda Pomodoro. Aceasta are la bază împărțirea task-urilor în perioade scurte de timp, în general 25 de minute de concentrare, apoi 5 minute pauză în care poți să te ridici de pe scaun, să privești pe fereastră, îndepărtându-ți privirea de la monitor.

Creează o rutină

Rutina în acest caz înseamnă să ai câteva obiceiuri pe care le practici atunci când alegi să lucrezi de acasă. Practicate în mod regulat, acestea te pot ajuta să intri în atmosfera de lucru mult mai ușor, să lucrezi mult mai inteligent și organizat și să faci față tentației de a găsi diverse scuze să te sustragi de la biroul tău (dorința de a face ceva de mâncare, de a pune haine la spălat sau de a uda florile :D)

Alege ținute pe care le porți și la job

Poate ți se pare o idee de neluat în seamă, dar lucrând îmbrăcat pijamale, rata de productivitate se poate diminua în mod semnificativ. O îmbrăcăminte comodă și lejeră pe care o porți în mod normal la job, te va ajuta să te integrezi mult mai ușor în mediul tău de lucru.

Voi cum reușiți să rămâneți productivi atunci când lucrați de acasă? Așteptăm comentariile voastre în secțiunea de mai jos!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here