Cele mai bune practici în business

practici în business

Progresul tehnologic şi dezvoltarea antreprenoriatului au schimbat dramatic peisajul economiei globale. Aceste forţe operează în cadrul unei economii libere de piaţă, a unei dereglementări guvernamentale şi a privatizării. Mai mult decât atât, se observă apariţia unor noi preocupări în privinţa condiţiei umane, a guvernării bune, a protecţiei mediului şi a creşterii economice, care are la bază principiul echităţii.

În acest context, cei aflaţi în poziţii de management trebuie să identifice şi să aplice mereu noi practici bune, care să completeze ingredientele esenţiale ale unei afaceri de succes. Printre acestea se numără oferirea serviciilor şi a produselor de o calitate superioară. Ele nu se rezumă doar la o creştere a productivităţii, printr-o analiză dezvoltată a pieţei şi o aplicare a regulilor acesteia, ci vizează şi un nivel interpersonal referitor la relaţia dintre manageri şi anagajaţi. Ca şi în celelalte aspecte ale vieţii cotidiene, găsirea unui echilibru este esenţială bunei funcţionări a unei afaceri.

Una dintre practicile bune de business implică o evaluare personală. Altfel spus, primul pas în antreprenoriat vizează întreprinderea unui bilanţ personal, prin care să fie identificate atât punctele tari, cât şi vulnerabilităţile. Având o listă a acestora, trebuie să lucrezi în continuare în vederea dezvoltării sau diminuării lor, iar în acest demers te poţi ajuta de materialele bogate existente în mediul online. Feedback-ul colegilor este un alt instrument ce poate fi folosit în vederea evaluării personale, factorul uman fiind al doilea punct pe care îl vom discuta în continuare.

Managerii ştiu că oamenii fac diferenţa critică între succes si eşec. Gradul de eficienţă prin care organizaţiile administrează, dezvoltă, implică şi motivează contribuţia oamenilor ce lucrează în cadrul lor, este un factor cheie al atingerii performanţei dorite. Cu toate acestea, numărul redus de studii care urmăresc să demonstreze legăturile directe dintre managementul resurselor umane şi performanţa afacerilor, surprinde puternic.

Multe articole descriu practici şi stiluri particulare de management, pretinzând că ele conduc spre dezvoltarea motivaţiei şi eficienţei angajaţilor. Însă puţine dintre acestea aplică o analiză riguroasă a elementelor individuale ce corespund activităţii manageriale, măsurând totodată contribuţia acestora la o performanţă ridicată. Cu toate acestea, nu există un singur model al bunelor practici pe care toate firmele trebuie să îl adopte. Lista acestora variază de la selecţie şi recrutare până la sisteme eficiente de compensare. Rezultatele studiilor din acest domeniu arată însă două meta-practici care devin esenţiale:

  • dezvoltarea abilităţilor angajaţilor, care include selecţia, training-ul şi evaluările periodice;
  • modelul jobului, care se referă, printre altele, la flexibilitatea abilităţilor, responsabilitatea locului de muncă, varietatea şi munca în echipă.

Aceşti factori sunt consideraţi esenţiali în dezvoltarea unor practici progresive de muncă sau în atingerea unei performanţe înalte. Dacă business-urile urmăresc anumite standarde de excelenţă şi calitate, în atingerea cărora creativitatea şi inovaţia devin factorii principali, atunci implicarea angajaţilor şi „contractul psihologic” dintre angajator şi angajat, sunt fundamentale în creşterea peformanţei.

A treia practică pe care o vom menţiona în continuare este strâns legată de cea discutată anterior. Niciunul dintre noi nu vrea ca munca sa să treacă neobservată. Recunoaşterea şi răsplătirea efortului depus sunt elemente esenţiale ale relaţiei dintre cele două părţi, deseori ignorate din motive diverse, printre care regăsim şi sentimentul pierderii autorităţii. De fapt, ele ajută angajaţii în atingerea mai multor obiective şi determină loialitatea acestora faţă de companie.

Menținerea unei relații bune cu persoanele din interiorul business-ului îţi va permite să priveşti cu încredere în afara acestuia şi să întreprinzi o analiză a pieţei şi a competitorilor tăi. Fără o cunoaştere a pieţei nu vei putea identifica metodele eficiente de promovare ale propriei afaceri, iar lipsa unei cunoaşteri comprehensive a competitorilor face imposibilă identificarea unor oportunităţi în cadrul pieţei, pe care afacerea ta poate să fie construită.

Această ultimă tehnică eficientă de business se îmbină perfect cu cea precedentă, deoarece prespune un studiu atent al pieţei şi al trendurilor existente. Altfel spus, acumularea informaţiei pe baza căreia pot fi luate decizii în privinţa viitorului afacerii şi a oportunităţilor ce apar, susțin dezvoltarea acesteia.

Deoarece deciziile cu privire la aceste oportunităţi nu pot fi luate doar de către o singură persoană, organizarea unor şedinţe regulate devine esenţială. Şedinţele permit angajaţilor reevaluarea principiilor personale şi oferă perspective asupra bunelor practici în conducerea şi funcţionarea zilnică a unei organizaţii.

Managementul unui business implică diferite riscuri, dar ele pot fi diminuate prin aplicarea unor tehnici eficiente de conducere a unei organizaţii. Practicile expuse mai sus sunt doar câteva dintre acestea şi vizează aspectul cel mai important al bunei funcţionări a unei afaceri: relaţia dintre angajat şi angajator.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here