Cum comunică un business în timpul sărbătorilor de iarnă

Ultima lună din an este, pentru o afacere, de multe ori și cea mai solicitantă. Asta pentru că, în jurul sărbătorilor de iarnă, toată lumea caută să vândă cât mai mult. Pentru a reuși, în această perioadă este recomandat să ai o abordare mai diferită. În cele din urmă, voi încerca să îți explic mai în detaliu la ce mă refer când spun asta. Iată cum trebuie să comunici în perioada sărbătorilor:

Fă o planificare din timp

O fi decembrie ultima lună din an dar nu porni la drum cu gândul că ai timp să pregătești totul. Majoritatea oamenilor au planuri pentru cumpărăturile de Crăciun chiar înainte ca Black Friday să aibă loc. Astfel, trebuie să gândești din timp o strategie care să încorporeze, cel puțin în mare, și ce vei face în perioada sărbătorilor. Odată ce ai planul pe un an (în mare) îți va fi mai ușor să gândești campanii specifice pentru fiecare perioadă. Chiar și așa, gândește detaliile pentru o campanie de Crăciun, cu cel puțin 2-3 luni înainte, ca să ai timp să o modifici (dacă e cazul) și să o implementezi fără grabă. Eu îți sugerez să delegi acest lucru unor oameni care se pricep, astfel tu poți să te ocupi de afacerea ta așa cum trebuie.

Fixează ce vrei să transmiți

Sărbătorile de iarnă sunt perioada în care toată lumea oferă ceva. Atunci când îți gândești comunicarea pentru această perioadă, gândește-te la ce anume ai de oferit, dincolo de produsul sau serviciul pe care îl vinzi. Poți oferi o experiență, poți ajuta la crearea unei amintiri memorabile sau poți oferi o clipă de răsfăț. Iar acestea sunt doar câteva exemple. Ideea e că nu este necesar să dai neapărat ceva tangibil ca să poți oferi ceva memorabil. Un exemplu cunoscut de toată lumea e ceea ce oferă Coca Cola în fiecare an. Mă refer aici la acel sentiment de bucurie și entuziasm pe care fiecare dintre noi îl simțim atunci când revedem reclama cu camioanele luminoase de Crăciun sau, mai puternic, atunci când vedem pe strada noastră un astfel de camion.

Pe scurt, gândește-te bine la ceea ce vrei să transmiți, pentru că e o perioadă în care oamenii au tendința să asocieze fiecare mesaj cu una dintre stările sufletești pe care le au în preajma sărbătorilor, iar asta poate fi o oportunitate bună să rămâi în memoria lor ca un brand plăcut.

Creează ceva diferit

Toată lumea îl menționează pe Moș Crăciun, majoritatea fac concursuri sau campanii de binefacere în această perioadă. Îți recomand să încerci să ieși din tipare. Dacă faci un concurs, fă-l așa cum nu l-a făcut nimeni încă. Dacă faci o campanie de caritate sau un eveniment, fă-le în așa fel încât să fie memorabile. Spre exemplu, să presupunem că ai o campanie în care anunți că vei dona 1 euro din fiecare produs cumpărat. Această acțiune, deși este bine primită, este utilizată de prea multe companii, mai ales în acea perioadă din an în care toată lumea simte nevoia să facă acte caritabile. Ca să te diferențiezi, fă ceva pentru cauza în care crezi înainte să lansezi campania de donații, lansează un video care să creeze impact sau implică oamenii pe care vrei să îi ajuți (sau animalele sau alte organizații, în funcție de cauza pentru care lupți) în campania ta, nu-i portretiza drept „acei oameni pe care toată lumea vrea să-i ajute în preajma sărbătorilor”. Mai exact, fă un pas mai încolo de așteptările oamenilor, atunci când vrei să ajuți și fă asta pentru o cauză în care chiar crezi.

Nu abuza de emoțiile consumatorilor

Decembrie e luna cea mai influentă din an. Această perioadă are un impact sporit din cauza emoțiilor utilizatorilor. Astfel, multe companii au o abordare „șantajistă” față de potențialii clienți, făcând apel la emoțiile acestora pentru a cumpăra mai mult. Îți sugerez să nu faci acest lucru, întrucât consumatorii din zilele noastre sunt informați, atenți și își vor da seama că sunt folosiți. În schimb, abordează-i sincer, cu idei pozitive și autentice. Vei obține un răspuns mult mai bun decât în cazul anterior.

Comentarii