Cum întâmpinăm toamna într-un mod sănătos?

toamna

Probabil că ai simțit și tu că schimbarea sezoanelor are un impact semnificativ asupra corpului și minții tale. Indiferent că vorbim despre toamnă sau primăvară, la fiecare schimbare de anotimp organismul trebuie pregătit pentru a face față în mod optim trecerii. Așadar, toamna, similar oricărui alt anotimp, oferă numeroase beneficii, dar și „capcane” cărora trebuie să fii pregătit să le faci față.

  1. Nu ignora nivelul energiei

De regulă, toamna pot să apară stările de oboseală pe fondul unei scăderi drastice a energiei. Ți se întâmplă să ți se facă somn în timpul zilei? Să caști continuu? Să te ridici din pat dimineața fără să simți că te-ai odihnit suficient? Specialiștii sunt de părere că această lipsă de energie este normală, având în vedere că vara este un anotimp solicitant. Ce-ți rămâne de făcut? Să te odihnești și să dormi mai mult dacă simţi că de asta ai nevoie. Odihnindu-te atât cât ai nevoie, nivelul de energie se va restabili rapid. Dacă vei încerca să ignori aceste stări – normale după activitățile de vară – iarna te va găsi nepregătit, bolnav și obosit.

  1. Consumă legume și fructe de sezon

Legumele și fructele de sezon îți pot asigura mese mai hrănitoare și mai gustoase. Spre exemplu, acum este sezonul în care poți introduce în alimentație, mai mult decât oricând, varza, dar și prunele, merele și perele. Din punct de vedere al recuperării energiei, fructele și legumele de toamnă fac adevărate minuni, ținând departe anxietatea sau stările de tristețe.

  1. Ai grijă de sistemul imunitar

Toamna este foarte probabil să te confrunți cu răceli și gripă, cu atât mai mult cu cât zilele sunt mai reci, oboseală, tulburări afective sezoniere și alte boli. O reţetă simplu de pregătit poate contribui la întărirea sistemului imunitar, astfel încât riscul pentru instalarea acestor boli şi tulburări să fie mai mic. Este vorba despre infuzia sau ceaiul de ghimbir proaspăt (rădăcină) și coriandru (semințe) – așadar, fără medicamente și fără chimicale.

Vei găsi ușor ambele plante pentru a le cumpăra, iar pregătirea reţetei este la fel de simplă. Pune la fiert într-un ibric, 8 căni de apă, în care adaugi o rădăcină de ghimbir și 3-4 semințe de coriandru. Lași acest amestec la fiert până ce conținutul de apă se reduce la jumătate. Opțional, poți adăuga și câteva boabe de piper, suc de lămâie și/sau miere. Bei câte o cană, dimineața și seara, timp de 3 zile.

  1. Evită, pe cât posibil, să iei antibiotice

Să faci un obicei din a lua antibiotice nu este o idee bună. Antibioticele pot să atace bacteriile bune aflate în sistemul digestiv și pot perturba sistemul imunitar. În schimb, poți să încerci alternative naturale. Dacă vei constata că remediile naturale nu își fac efectul, poți să treci la administrarea antibioticelor, însă ia în acelaşi timp și probiotice de calitate care să îți protejeze flora intestinală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here