Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only
plans-la-briou
plans-la-briou

Cum să supravieţuieşti la birou dacă viaţa ta personală e un dezastru

De la despărţiri la decese, la accidente casnice sau relaţii mai proaste cu familia, cu toţii avem momente în care simţim că nu vrem să ne ridicăm din pat, darămite să mergem la birou îmbrăcaţi la patru ace şi cu zâmbetul pe buze. Iată ce poţi face atunci când simţi că totul o ia razna.

  1. Ia-ţi o zi liberă. Dacă lucrurile au scăpat de sub control şi simţi că nu te vei putea concentra deloc la task-urile din acea zi, e mai bine să anunţi cu o seară înainte că nu te simţi bine, ai probleme personale şi ai dori să ai o zi liberă. În majoritatea cazurilor nu ar trebui să fie o problemă prea mare, dar asta depinde de poziţia ta în cadrul companiei şi de deadline-urile pe care le ai. E important să nu te încarci cu prea multe şi să clachezi la un moment dat.
  2. Orice ai fi, să nu plângi. Cu toate că e greu să te abţii, în special dacă la locul de muncă ai colegi mai reci, e bine să încerci să nu-ţi dezvălui slăbiciunile în public. Dacă simţi că nu mai poţi să te stăpâneşti, ia o mică pauză şi mergi al baie sau la o gură de aer proaspăt ca să îţi revii.
  3. Oferă soluţii. Atunci când anunţi în ultimul moment că nu vei merge a doua zi la lucru, e bine să te gândeşti şi din perspectiva şefului şi a colegilor. Aşa că roagă pe cineva să te ajute cu treburile urgente şi explică-i şefului cum vei recupera şi cum te vei ocupa de problemele acelei zile.
  4. Evită lucrurile care te-ar putea stresa. Dacă decizi că mergi la birou, evită să răspunzi la telefoane personale sau să-ţi verifici emailul personal sau site-urile de socializare. Concentrează-te exclusiv pe ceea ce ai de făcut şi amână aceste lucruri pentru când vei ajunge acasă.
  5. Nu împărtăşi prea mult cu colegii. Tindem de multe ori să avem impresia că suntem prieteni cu colegii noştrii deoarece petrecem aşa de mult timp împreună. Dar adevărul este că de multe ori, ei vor profita de slăbiciunile noastre, poate ne vor vorbi prin birou şi toată lumea va afla problemele cu care ne confruntăm. Aşa că fii discret în legătură cu aspectele personale şi nu da prea multe explicaţii.
  6. Fă lucrurile în mod automat. Atunci când îţi este prea greu să analizezi situaţia în care te aflii şi simţi că s-ar putea să clachezi, e mai bine să treci pe un fel de opţiune de pilot automat. Fă o listă cu cât mai multe lucruri pe care le ai de făcut, astfel încât să ai mintea mereu ocupată cu altceva. Dacă simţi că te gândeşti constant la probleme, fă o listă cu ceea ce te preocupă şi spune-ţi că te vei ocupa de ea abia când vei ajunge acasă.

 

Cover - Sursă foto: dreamstime.com
Simona

Simona

Simona locuieşte în Cluj-Napoca şi lucrează în domeniul ONG. Îi place foarte mult să citească, să scrie şi să fie înconjurată de cărţi. Pe Simona o interesează tot ce ţine de dezvoltarea personală, îi plac proiectele faine, în special cele de voluntariat sau care au un impact social ridicat.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *