Opt sfaturi ca să îți învingi teama

banner-campanie

Teama de zbor cu avionul, teama de păianjeni sau teama de înălțime sunt doar câteva din fobiile și fricile oamenilor. Unii se tratează prin terapie la psiholog, alții trec singuri peste temeri.

Iată câteva sfaturi, care dacă sunt aplicate ne fac mai ușoară lupta cu teama.

Conștientizează-ți frica

Este foarte important să recunoști teama de care suferi, să conștientizezi că ea există. Acesta este un prim pas spre vindecare pentru că în momentul în care ești față în față cu frica, aceasta nu mai pare atât de înspăimântătoare.

Află dacă teama ta este sau nu justificată.

Frica este ca un bodyguard pentru noi. Datorită fricii nu facem gesturi necugetate care ne-ar pune viața în pericol. Dar atunci când teama este nejustificată, înseamnă că trebuie să ne facem curaj, să o confruntăm și să o învingem. De exemplu, o frică normală este aceea de a plonja într-o cascadă înaltă de 30 de metri; o teamă nejustificată este aceea de nu ieși din casă de frica unui accident de mașină.

Asigură-te că ai o alimentație echilibrată

Anxietatea poate avea legătură și cu o alimentație dezechilibrată, săracă în minerale și vitamine. Carențele de magneziu cauzează stări de anxietate și toleranță redusă la stres. Axează-te pe o alimentație bogată în minerale, în special magneziu, și vei observa o îmbunătățire a stării psihice.

Exersează-ți respirația

Exercițiile de respirație sunt foarte importante în învingerea temerilor. Inspiră și expiră adânc, mușchii se vor relaxa și vei simți că ai un control mai bun asupra ta.

Teama de așteptări neatinse trebuie să dispară

De multe ori, teama și stările de anxietate sunt provocate de ideea de a fi potrivit așteptărilor celor din jur. Dacă vom înceta să mulțumim pe toată lumea, frica nejustificată va dispărea. Trebuie să îți faci ordine în gânduri. Cu cât avem mai multe gânduri, cu atât sporește nesiguranța și odată cu ea apar temerile.

Păstrează o gândire echilibrată

Pentru unii teama provine din nesiguranța viitorului. Dacă ai o gândire echilibrată și un plan de bătaie pe termen lung, încearcă să fii relaxat, echilibrat și rațional în prezent pentru că viitorul nu este altceva decât o continuare a prezentului.

Ai încredere în tine

Teama provine și din presiunile sociale, din competiția care se naște la școală sau la locul de muncă. Dacă vei înceta să le dovedești altora că tu ești cel mai bun și să îți dovedești doar ție acest lucru, frica de a eșua va dispărea.

Comentarii