Șase metode pentru creșterea stimei de sine

Cu toții am avut un moment în viață când stima de sine a fost la un nivel foarte redus. Motivele sunt variate și țin de experiențele trăite, de nivelul de educație, de modul în care ne percepem. Deși suntem tentați să ne gândim că o persoană cu stimă de sine scăzută este timidă și introvertită, psihologii spun că nu acesta este portretul robot al unui individ care se confruntă cu această problemă. Chiar și o persoană extrovertită, plină de viață, activă poate să sufere de o stimă de sine redusă.

Psihologii ne dau câteva sfaturi simple, care dacă vor fi urmate ne vor ajuta să ne apreciem mai mult și să avem o părere mai bună despre noi:

Autoaprecierea

În societatea actuală, contează foarte mult aprecierea celor din jur. La locul de muncă sau între prieteni, de multe ori căutăm aprecierile celorlalți pentru a ne crește stima de sine. Specialiștii ne spun că nu mai trebuie să așteptăm confirmarea celorlalți. Trebuie să devenim conștienți de propria valoare, să învățăm să ne apreciem singuri.

Compararea cu alte persoane trebuie evitată

Niciodată nu vom reuși să atingem o stimă de sine ridicată dacă mereu ne vom compara cu colegii de birou, cu prietenii sau cu ceilalți membrii ai familiei. În momentul în care am încetat să ne comparăm cu alții înseamnă că ne acceptăm pe noi așa cum suntem și ne apreciem la adevărata valoare.

Aprecierea aspectelor pozitive

Psihologii ne spun să apreciem aspectele pozitive din viața noastră. Acestea sunt chestiunile pe care trebuie să ne focusăm și nu pe ceea ce ne deranjează.

Meditație

Unii terapeuți își sfătuiesc pacienții să facă meditație. Este recomandat ca pacientul să își “golească” mintea și apoi să se concentreze asupra prezentului, asupra a ceea ce se întâmplă exact în acea clipă.

Reafirmarea pozitivității

Este important să ai câțiva prieteni de încredere care să îți reamintească periodic motivele pentru care trebuie să ai o stimă de sine ridicată. Același lucru trebuie să îl faci și tu zilnic.

Sport

Sportul și plimbările în aer liber ajută la creșterea respectului de sine. Zilnic, încercați să faceți măcar o jumătate de oră de mișcare.

Comentarii