12 alimente bogate în calorii ce poţi să le consumi la dietă

Din păcate trăim vremuri în care femeile sunt obsedate de dietă şi noţiunea de a fi slabe. Pentru unele femei modelul ideal e Jennifer Lopez, dar sunt mult mai multe care consideră silueta perfectă asemănătoare cu cea a gemenelor Olsen şi fac compromisuri imense pentru a-şi atinge ţelul. Însă, în final problema nu e modelul ideal, ci lupta cu alimentele, dietele foarte stricte ce reduc din aportul de elemente nutritive de care corpul nostru are nevoie şi e greu de crezut că sunt femei care încep un curs de nutriţie înainte de a începe o dietă. Pentru majoritatea alimentele se împart simplu, în două categorii: mâncare sănătoasă şi junk food. Dar lucrurile nu stau chiar aşa!

Dacă vrei să slăbești într-un mod sănătos, iată o lista cu 12 alimente bogate în calorii care poţi să le consumi la dietă:

1. Cerealele integrale

Dacă te uiţi la numărul de calorii pe care îl au cerealele Fitness ai să înţelegi că acelea sunt de fapt un desert bine mascat. Însă, dacă cumperi musli şi îl amesteci cu fructe uscate tăiate mărunt, îndulcite cu puţină esenţă de vanilie, vei avea parte de același mic dejun gustos, dar mult mai sănătos.

2. Pastele

O porţie de paste fierte al dente au în jur de 100 de calorii. Restul de calorii le obţineţi din sosurile cu smântână şi carnea tocată din lasagna. Chiar dacă au mulţi carbohidraţi puteţi consuma o porţie de paste cu sos de roşii şi parmezan sau paste cu ulei de măsline, usturoi, roşii uscate şi busuioc. Cu cât sunt mai simple cu atât sunt mai sănătoase.

3. Unt de arahide

Cu toate că e bogat în calorii, 2-3 linguriţe ajung la aproximativ 200 kcal, este un aliment sănătos şi plin de proteine. Unge dimineaţa pe 2-3 tartine din ovăz expandat şi veţi începe ziua pline de energie.

4. Caşcaval

O porţie are în jur de 150-200 de calorii şi e bogat în grăsimi şi carbohidraţi. Dar, în accelasi timp, e o sursă excelentă de calciu şi proteine, iar varianta sănătoasă e să combinaţi caşcavalul vostru preferat cu felii din fructele preferate. Renunţaţi la combinaţia: pâine+mezeluri+caşcaval care ajunge uşor la 500 de calorii.

5. Unt

Cu toate că e plin de grăsimi, 5 g de unt are doar 36 de calorii. Ar trebui să îl includeţi în dietă, fiindcă ajută enorm la absorbţia altor elemente nutritive.

6. Pâinea integrală

Cu toate că o felie are aprox 100 de calorii, pâinea integrală e echivalentul cerealelor aşa că renunţaţi la ideile preconcepute cum că pâinea îngraşă. Pâinea albă îngraşă, dar pâinea integrală e recomandată la dietă, şi puteţi consuma fără probleme 2 felii toast în fiecare dimineaţă, dacă le mâncaţi cu pastă de vinete, pastă de conopidă, zacuscă, guacamole şi alte paste pe bază de legume.

7. Iaurt

Dacă va uitaţi la calorii o să vedeţi că un simplu borcănaş de iaurt cu fructe de 125 g are 100 de calorii, din care evident nu te saturi. Însă varianta natur este chiar sănătoasă şi fără îndulcitori aşa că puteţi consumă iaurt natur chiar şi cu 2.5% grăsime în varianta mică.

8. Sucul de fructe făcut manual

Un pahar are în jur de 200 de calorii, dar asta nu înseamnă că trebuie să-l excludeţi din dietă. Din contră, un pahar echivalează cu aportul de vitamine necesare în fiecare zi!

9. Bananele

Chiar dacă o banană medie are 120 de calorii, nu înseamnă că trebuie să o scoateţi de tot din regimul alimentar. O banană la câteva zile, va aduce aportul de magneziu necesar într-un mod sănătos!

10. Alune, fistic, nuci, caju

Sunt toate pline de grăsimi bune şi multe calorii. Asta înseamnă că un pumn are în jur la 150-200 calorii, dar trebuie consumate fiindcă sunt sănătoase şi ajută la menţinerea tenului, a părului, a unghiilor şi a inimii în stare optimă.

11. Ulei de măsline

O ceaşcă are 2000 de calorii şi 2-3 linguriţe ating uşor 150 calorii, însă, uleiul de măsline e foarte sănătos şi trebuie consumat pur (nu folosit la prăjeli) preferabil în salate, chiar şi atunci când faceţi dietă.

12. Somon

Somonul afumat are 200 de calorii/100 g, dar acesta e foarte sănătos şi conţine Omega 3 care e esenţial corpului nostru, aşa că e recomandat să-l consumaţi măcar o dată pe săptămâna, chiar şi la dietă.

În final, sunt multe alimente bogate în calorii, dar care trebuie consumate nu atât pentru gust, cât pentru valoarea lor nutritivă.

DISTRIBUIȚI
  • CREDITE:

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here