5 beneficii ale laptelui de soia în alimentația ta zilnică

laptele de soia

Laptele de soia este o băutură vegetală care rezultă din stoarcerea boabelor de soia. În ziua de astăzi a devenit foarte popular, atât printre persoanele vegetariene, cât și printre cei preocupați de un stil de viață sănătos. Acesta este un bun substituent al laptelui de vacă și în plus are și o serie de beneficii pentru sănătatea noastră. Este bogat în nutrienți și poate fi consumat de către oricine. Astfel, o cană de lapte de soia conţine 25-31% calciu, 11-31% vitamina D, 89-125 de calorii, 5 grame de grăsimi (0,4 grame grăsimi saturate), 6-10 grame de proteine, 1-5 grame de zahăr.

Este perfect pentru cei care au intoleranță la lactoză

Laptele de soia nu conține lactoză și este ușor de digerat. Astfel, poate fi consumat de copii și adulți care nu pot consuma laptele normal din pricina unor alergii sau a intoleranței la această enzimă.

Este foarte bogat în nutrienți

Laptele de soia vine la pachet cu o serie de beneficii pentru sănătatea noastră: proteine, vitamine, minerale și acizi grași esențiali. Acesta conține o cantitate însemnată de calciu și complexul de vitamine B care ne asigură energie și o bună funcționare a sistemului muscular și nervos. Este foarte bogat în fier și zinc, având efecte benefice asupra menținerea tinereții tenului și firului de păr. Conține și lecitină, substanță benefică pentru buna funcționare a creierului și acizi grași monosaturați care inhibă absorbția „colesterol rău”.

Întărește vasele de sânge

Spre deosebire de laptele de origine animală, bogat în colesterol, laptele de soia nu conține colesterol. Acizii grași pe care îi conține, Omega 3 și 6,  blochează transportul colesterolului către vasele de sânge și protejează distrugerea țesuturilor.

Este ideal pentru persoanele care țin cure de slăbire

Laptele de soia conține o cantitate de zahăr mult mai redusă decât laptele de origine animală. Dacă laptele de vacă are aproximativ 12 g de lipide, în laptele de soia găsim doar 6 g. În plus, este foarte bogat în fibre, dând o senzație de sațietate și previne depunerea grăsimilor.

Întărește sistemul osos

Lofintess

Osteoporoza este una dintre cele mai întâlnite afecțiuni de care suferă milioane de femei din întreaga lume. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătăţii, osteoporoza apare în momentul în care densitatea minerală osoasă a unei persoane este de 2,5 ori mai mică decât valoarea de referință. Fiind foarte bogat în calciu, laptele de soia poate fi consumat cu încredere de persoanele care sunt predispuse la apariția acestei afecțiuni.

Chiar dacă în comerț se găsesc diverse variante de lapte de soia, acesta poate fi pregătit și acasă. Avem nevoie de 250 de grame de boabe de soia pe care le punem la înmuiat peste noapte în 750 ml de apă. Se scurg, se clătesc cu apă rece și se pun într-un blender, adăugându-se și un litru de apă. Se mixează compoziția, apoi folosindu-ne de o sită și tifon, strecurăm, punem la fiert lichidul rezultat, iar apoi îl depozităm în frigider.

Voi cum folosiți laptele de soia? Așteptăm mai jos sugestiile voastre!

DISTRIBUIȚI
  • CREDITE:
Comentarii