Search
Generic filters
Exact matches only

5 lucruri despre alimentele care conțin grăsimi

În concepția multora, dacă mănânci alimente care conțin grăsimi, te îngrași, deci trebuie să eviți grăsimile. În realitate însă există mai multe feluri de grăsimi și acestea au efecte diferite în organism. Corpul nostru are nevoie de acizi grași pentru a facilita absorbția de vitamine A, D și E, așa că eliminatul grăsimilor din dietă iese din ecuație, dacă vrei să ai o nutriție echilibrată. Însă, trebuie să știi care sunt grăsimile bune și cele rele.

Există grăsimi saturate și nesaturate

Există, așa cum am spus, mai multe feluri de grăsimi, cele două grupe majore fiind grăsimile saturate și cele nesaturate. Cele saturate sunt mai nocive pentru sănătate pentru că acestea ridică nivelul colesterolului și pot periclita sănătatea. Acest tip de grăsimi se găsește și în produsele de origine animală precum carnea sau lactatele, însă acestea sunt nerafinate. Alte grăsimi nocive sunt cele din uleiurile hidrogenate. Pe de altă parte, grăsimile nesaturate (mono nesaturate, poli nesaturate și acizii grași omega-3) sunt benefice pentru organism, ajutând la absorbția vitaminelor și, în unele cazuri la îmbunătățirea nivelului colesterolului din sânge. Acest tip de grăsimi sunt găsite în alimente precum avocado, nucile sau în carnea de pește.

Grăsimea are un conținut mare de calorii

Deși am menționat mai devreme că există anumite tipuri de grăsimi care sunt benefice pentru organism, grăsimea vine cu un număr mare de calorii, iar caloriile pot face ca organismul să își creeze propriile rezerve de grăsimi (să te îngrași). Excesul în greutate nu este un lucru benefic pentru sănătatea ta, astfel că e nevoie să limitezi consumul de calorii în dieta ta și nu să elimini grăsimile din aceasta.

Grăsimea ajută la repararea celulară și a creierului

Grăsimile din alimente ajută la refacerea celulelor organismului, fără de care organismul nu ar putea funcționa. Totodată, grăsimea conține anumite substanțe care ajută la protecția terminațiilor nervoase din creier, pentru ca acestea să poată transmite impulsul cu informația mai rapid.

Grăsimea poate fi convertită

Grăsimea din diferite alimente este convertită în energie, deci este folosită de organism ca și combustibil. Atunci când este ingerată, grăsimea este absorbită și, după ce s-a obținut necesarul de nutrienți, este transformată de organism în țesut adipos (grăsimea de pe corp) cu ajutorul insulinei. În anumite circumstanțe (ca de exemplu după ce faci sport), acea grăsime este folosită ca energie pentru a accelera refacerea mușchilor.

Grăsimile rafinate și nerafinate

Pentru că grăsimea este o substanță complexă, aceasta are nevoie de mai multe tipuri de clasificări. Pe lângă grăsimile saturate și nesaturate, acestea mai pot fi clasificate și ca rafinate sau nerafinate. Cele nerafinate sunt grăsimile aflate în starea lor naturală, în alimentele neprocesate (cum e avocado, carnea, laptele gras). Grăsimile rafinate se referă la cele care provin din alimentele procesate și foarte procesate (precum dulciurile, anumite uleiuri vegetale, margarina, șamd). Problema cu acestea este că sunt digerate prea repede și corpul nu poate extrage nutrienții necesari, în mare pentru că nu are de unde. Grăsimile nerafinate, în schimb, pot fi saturate sau nesaturate și totuși sănătoase, pentru că sunt consumate în starea lor naturală.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *