Beneficiile fulgilor de ovăz la micul dejun

terci de ovăz

Dimineața, la micul dejun, există obiceiul de a mânca cereale cu lapte, dar mulți confundă cerealele/fulgii adevărați cu așa-zisele cereale dulci, colorate, ambalate în cutii de carton, care nu sunt deloc hrănitoare și sunt doar o bombă de zahăr și coloranți.

Pentru un mic dejun hrănitor și sățios, cerealele sau fulgii de cereale sunt o opțiune excelentă. Ovăzul și fulgii de ovăz pot constitui o masă de dimineață potrivită pentru toate vârstele. În România, încă nu există obiceiul de a consuma ovăz, dovadă fiind statisticile care arată că 95% din recolta de această cereală este folosită pentru hrana animalelor.

Fulgii de ovăz se găsesc în magazinele naturiste și au un preț accesibil. Este de preferat să nu fie cumpărați din supermarket sau hipermarket, ci din magazinele cu produse naturiste. Avem astfel garanția că sunt de calitate.

Iată cum pot fi mâncați la micul dejun

  • cu lapte și afine sau orice alt fruct de pădure care vă place (se dau prin blender până se obține o pastă sau pur și simplu se lasă câteva minute să se contopească cele trei componente);
  • cu iaurt;
  • cu banane și miere.

Beneficii ale fulgilor de ovăz

Fulgii de ovăz sunt considerați o vedetă a alimentației moderne datorită beneficiilor multiple pentru organism:

  • fibrele din ovăz stimulează imunitatea și astfel organismul nostru este ferit de boli și infecții;
  • reduc colesterolul rău din organism, cee ce înseamnă că ajută la menținerea sănătoasă a vaselor de sânge și a sistemului circulator;
  • antioxidanții pe care îi conțin mențin organismul tânăr și îl protejează de apariția diferitelor forme de cancer;
  • sunt extrem de utili în curele de slăbire pentru că inhibă senzația de foame; de asemenea ajută la menținerea unui nivel optim al zahărului din sânge, ceea ce înseamnă că previn apariția diabetului zaharat de tip II;
  • sunt o sursă importantă de vitamine, în special cele din complexul B, minerale, precum fier, magneziu, mangan, zinc, fier;
  • absorb toxinele din organism datorită capacității lor de a se umfla;
  • fibrele ajută la o digestie bună și la funcționarea optimă a colonului, ceea ce implicit înseamnă și un risc scăzut de cancer de colon.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here