Beneficiile semințelor de floarea soarelui

Organismul nostru are nevoie de o alimentație cât mai variată pentru a acumula cât mai multe vitamine, minerale și alte substanțe nutritive necesare pentru buna sa funcționare.

Printre alimentele care trebuie să facă parte cât mai des din dieta noastră se numără semințele. Lista acestora este destul de lungă. Pot fi mâncate ca atare sau incluse în salatele de fructe sau legume. Printre semințele recomandate să le consumăm cât mai des posibil sunt semințele de floarea soarelui. Evitați-le pe cele sărate și prăjite și cumpărați-le doar crude, din magazine naturiste.

Iată de ce este bine să mâncăm semințe de floarea soarelui:

1. Ajută la prevenirea cancerului datorită conținutului mare de seleniu. Acesta inhibă dezvoltarea celulelor canceroase, controlează deteriorarea celulară și induce repararea ADN-ului din celulele deteriorate.

2. Sunt o bogată sursă de magneziu, un mineral care are un rol esențial în buna funcționare a organismului. Magneziul ajută la o bună controlare a stresului, induce o stare de calm și liniște, reduce migrenele, ajută la buna funcționare a mușchilor.

3. Vitamina E din semințele de floarea soarelui ajută la strălucirea pielii și la menținerea aspectului său tânăr.

4. Reduc colesterolul datorită fitosterolilor, compuși din plante care au o structură asemănătoare cu a colesterolului, iar prezența lor în organism este benefică pentru reglarea colesterolului.

5. Semințele de floarea soarelui previn apariția atacurilor de cord și accidentelor vasculare cerebrale datorită magneziului pe care îl conțin.

6. Sunt un ajutor de nădejde pentru cei care vor să slăbească. Conțin o cantitate mare de proteine (40% din compoziția lor este reprezentată de proteine) și consumate ca gustare inhibă senzația de foame și asigură sațietate pentru o perioadă destul de lungă de timp. În loc să ciuguliți chipsuri sau dulciuri, puteți mânca câteva semințe de floarea soarelui.

7. Conțin o cantitate mare de antioxidanți, astfel că ajută la prevenirea apariției mai multor forme de cancer.

8. Au un puternic efect antiinflamator, astfel că sunt benefice la tratarea unor boli precum durerile articulare, ulcerele, astmul sau erupțiile cutanate.

9. Conțin acizi grași omega 6, esențiali pentru organism.

10. Ajută la combaterea depresiei și anxietății.

Cu toate că au un gust bun, nutriționiștii ne recomandă să nu depășim cantitatea de 20-30 de grame zilnic, pentru că, altfel, conținutul de acizi grași poate deveni dăunător organismului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here