Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile unui mic dejun format numai din fructe

Cu toții știm că fructele și legumele se numără printre cele mai benefice alimente pentru organismul nostru, datorită multitudinii de nutrienți pe care le conțin. Aceste produse vegetale sunt bogate în vitamine și minerale, substanțe nutritive de care corpul uman are nevoie pentru a se dezvolta armonios.

Pentru a ne asigura că organismul nostru primește toate vitaminele de care are nevoie, este recomandat că în meniul micului dejun să includă și fructe. Acestea se pot consuma fie alături de alte tipuri de alimente, fie individual, într-un mic dejun format doar din fructe, cu condiția ca acest meniu să fie alternat cu unul mai bogat în alimente, a doua zi. Dacă optezi pentru un meniu format doar din fructe, pentru masa de dimineață, iată câteva dintre beneficiile acestuia:

Contribuie la detoxifierea organismului

Între orele 7 și 11 dimineața, organismul nostru trece printr-o perioadă de detoxifiere masivă care ne poate secătui de energie. Fructele sunt utile în acest sens pentru că, pe lângă faptul că se digeră ușor, au și un aport energetic ridicat, care ne va ajuta în această perioadă de detoxifiere. De asemenea, fibrele din fructe ajută la curățarea colonului, ceea ce te va face să te simți ușor și pregătit pentru muncă.

Oferă energie

O cantitate suficientă de fructe consumată dimineața te va ajuta să renunți la cafea sau la alte alimente dulci pe care le foloseai pentru a te energiza. Acest lucru se datorează faptului că „zahăr” sub forma fructozei. Aceasta este transformată în glicogen, una dintre sursele de energie ale organismului nostru. În plus, simplul fapt că le mănânci, indiferent dacă le consumi întregi, sub formă de smoothie-uri sau dacă bei sucul stors din fructe, te vor ajuta să devii vioi de la prima oră a dimineții. Avantajul consumării fructelor întregi sau sub formă de piure este acela că astfel poți consuma și fibra lor, integral, însă sucul de fructe este le fel de benefic și el, conținând un aport ridicat de vitamine.

Sunt ușor și rapid de preparat

Un astfel de mic dejun este simplu și rapid de preparat. Tot ceea ce ai de făcut este să speli bine fructele și poate să le tai în bucăți mai mici, dacă simți nevoia. Nu îți va lua mai mult de câteva minute și chiar dacă nu ai reușit să îți termini micul dejun, poți să le mănânci și atunci când ești în drum spre locul de muncă, facultate, școală etc.

Te ajută să slăbești

Unele fructe te vor ajuta să scapi de greutatea în exces. Cu toții am auzit cel puțin o dată despre curele de slăbire cu fructe consumate pe stomacul gol, ca mic dejun. Fructele conțin multe fibre și puține calorii, întăresc imunitatea, accelerează digestia și reduc colesterolul. Totuși, dacă vrei să urmezi o dietă cu fructe, trebuie să respecți cu strictețe intervalele orare când le consumi.

De asemenea, dacă vrem să mâncăm fructe și pe parcursul zilei, cum de altfel este și recomandat de nutriționiști, atunci ar fi bine să le integrăm între mese și nu imediat după ce am terminat de mâncat.

Sunt benefice pentru sănătate

Sănătatea ta generală va deveni mai bună pentru că substanțele din aceste alimente îți vor întări imunitatea. Fructele consumate sub formă de smoothie-uri, ajută organismul să absoarbă mai repede și mai ușor nutrienții pe care acestea le conțin. În plus, fitonutrienţii care se găsesc în majoritatea fructelor, previn apariția unor boli precum diabetul, bolile cardiovasculare sau calcifierea vaselor de sânge.

În concluzie, fructele consumate dimineața prezintă numeroase beneficii pentru organismul nostru. Totuși, acestea nu trebuie consumat în exces, ci este recomandat că, în cazul în care nu urmezi o dietă bazată pe acesta, să le alternezi cu alte alimente.

Tu consumi fructe la cea mai importantă masă a zilei?

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *