Search
Generic filters
Exact matches only

Broccoli la micul dejun

Superstar în lumea legumelor, broccoli este o legumă care poate face extrem de mult bine organismului uman. Fie că îl consumi la micul dejun alături de o omletă, la prânz într-o salată sau seara lângă paste, broccoli îți aduce nenumărate beneficii și îți arată că merită să fie apreciat. Dacă încă nu te-am convins, iată câte beneficii are broccoli și de ce este bine să îl mănânci.

Antioxidanți și prevenirea cancerului

Fiind o legumă verde, are încorporați o multitudine de antioxidanți care ajută la eliminarea radicalilor liberi din organism și deci previne apariția și dezvoltarea celulelor canceroase. Broccoli împărtășește aceleași proprietăți care ajută sistemul imunitar cu conopida, varza sau varza de Bruxelles. Cele mai puternice efecte anticancerigene au fost observate de cercetători, legate de cancerul intestinal sau stomacal.

Colesterolul și sănătatea cardiovasculară

Broccoli conține cantități importante de sulforafan, o substanță care ajută la scăderea glicemiei și să remedieze problemele apărute pe pereții vasului de sânge la persoanele care au probleme cronice legate de glicemie. Totodată, acest compus ajută la scăderea riscului de infarct și atac cerebral. Pe de altă parte, cantitatea de fibră regăsită în broccoli este de 1 g pentru fiecare 10 calorii. Asta înseamnă că broccoli aduce un aport mare de fibră, raportat la un număr mic de calorii. Iar fibra solubilă din broccoli ajută la scăderea nivelului colesterolului.

Vitamine și minerale

Consumând broccoli, aduci un aport semnificativ de vitamina A, C și K în organismul tău. Pe lângă asta, trebuie să știi că broccoli este bogat în crom, fosfor, vitamina B6 și vitamina E, potasiu și mangan. Toate aceste vitamine și minerale, odată absorbite de organism, ajută la sănătatea oaselor, a ochilor și la prevenirea alergiilor.

Pierderea în greutate

Datorită conținutului ridicat de fibră, și pentru că broccoli are foarte puține calorii, este alimentul perfect pentru a te ajuta să pierzi în greutate. Asta pentru că fibra îți va oferi senzația de sațietate, înainte ca tu să consumi prea multe calorii.

Așadar, broccoli este un superaliment bogat în nutrienți și slab în calorii, care te poate ține sătul de la micul dejun și până la prânz, fără să te îngrijorezi că ai mâncat prea mult. În plus, are proprietăți antiinflamatoare, antihistaminice și antioxidante, așa că nu uita să îl adaugi meselor tale, pentru a te bucura de toate aceste proprietăți.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *