Cinci alimente foarte bogate în calciu

Calciul este foarte important pentru dezvoltarea oaselor și pentru buna funcționare a organismului. Lipsa acestuia poate provoca tulburări serioase sau chiar boli cum ar fi spasmofilia, iar la femeile aflate la menopauză, osteoporoza. Mai mult, lipsa calciului ne afectează sistemul nervos și muscular.

Multă vreme, s-a crezut că laptele și brânzeturile sunt cele mai bune surse de calciu. Lăsând la o parte interesele acestei promovări intense a lactatelor ca sursă extraordinară de calciu, este bine de știut că există multe alte alimente care conțin o cantitate impresionantă de calciu. Includerea lor în dieta zilnică este benefică pentru buna funcționare a organismului.

Cele mai bune surse de calciu sunt vegetalele cu frunze verzi și legumele. Dacă din lapte și brânzeturi, organismul asimilează aproximativ 30% din calciu, din legume cantitatea crește până la 50%.

Iată o listă cu alimente care conțin foarte mult calciu:

Varza

100 de grame de varză conține aproximativ 350 mg de calciu, în condițiile în care doza zilnică recomandată de calciu de către Organizația Mondială a Sănătății este de 400-500 mg zilnic. Este de preferat ca varza să fie consumată crudă. Dacă este gătită își pierde din calități.

Fulgii de ovăz

Fulgii de ovăz integral conțin în mare parte carbohidrați, însă, 100 de grame de ovăz conține aproximativ 330 mg de calciu. Pentru o cantitate mai mare de calciu se recomandă consumul de ovăz sau germeni de ovăz.

Sucul de portocale

O cană de suc de portocale conține 270 mg de calciu. Fie că le consumați ca atare sau sub formă de suc, portocalele sunt o sursă extraordinară de calciu. Alegeți portocalele cu coajă subțire. Acestea conțin mult mai puține substanțe nocive folosite după ce portocalele sunt culese și depozitate.

Smochinele

10 smochine uscate conțin aproape 270 mg de calciu. Smochinele sunt gustoase, sunt o sursă foarte bună de energie, pot fi consumate ca desert sau ca gustare, între mese.

Tofu

50 de grame de tofu conțin aproape 260 mg de calciu. Deși nu are un gust atractiv, tofu este o sursă bogată de proteine și minerale. Din fericire, aceasta poate lua din aroma ingredientelor cu care e gătită. Pe lângă asta, în comerț se găsește „îmbunătățit” cu ardei, chimen sau mărar. Este mult mai bogat în calciu decât brânzeturile din lactate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here