De ce nu pot mânca dimineața?

Auzi peste tot că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, că este recomandat să nu sari peste masa de dimineață, ba chiar ai încercat asta, fără succes. Există foarte mulți oameni care se plâng că nu au apetit pentru mâncare dimineața. Micul dejun ajută organismul să regleze metabolismul în timpul zilei și suprimă acea parte a creierului care îți cere să ronțăi pe parcurs. Mai mult, oamenii de știință analizează și cercetează în continuare acest fenomen, pentru a veni cu o explicație și o soluție pentru această problemă. Până când cercetătorii vor veni cu o explicație științifică, iată câteva explicații logice care pot argumenta de ce nu poți lua micul dejun:

  1. Mănânci prea mult seara

O posibilă cauză a faptului că nu simți senzația de foame dimineața poate fi faptul că mănânci prea mult seara. Există o zicală care spune să mănânci dimineața ca un rege, la amiază ca un prinț, iar seara ca un cerșetor. Încearcă să mănânci mai puțin seara și este posibil ca dimineața să ți se trezească apetitul pentru mâncare.

  1. Mănânci prea aproape de ora ta de somn

O altă explicație poate fi faptul că îți iei cina prea aproape de ora de somn. Este indicat ca ultima masă a zilei să fie luată cu cel puțin 2 ore înainte de somn. Astfel, corpul tău are timp să metabolizeze mâncarea și poate intra în starea de repaus în timpul somnului fără probleme. Soluția asta se leagă și de prima cauză menționată, așadar încearcă să mănânci mai puțin și mai devreme seara.

  1. Nu ți-ai format o rutină

Poate ai încercat să iei micul dejun dimineața și ai eșuat. Ți-ai dat seama că ție dimineața nu îți e foame și nu te-ai mai străduit să schimbi ceva. Pentru a schimba un comportament, corpul nostru are nevoie să refacă acel comportament de aproximativ 21 de ori ca să facă acel comportament un obicei. Mai exact, încearcă să iei micul dejun de 21 ori, înainte să renunți.

  1. Te stresează gândul micului dejun

Există situații în care ești stresat de gândul că trebuie să iei micul dejun, iar asta inhibă pofta de mâncare. Fie că te gândești seara că trebuie să te trezești mai repede ca să apuci să mănânci, fie că te gândești cu groază la prepararea acestuia, devii stresat. Dimineața, oferă-ți 10-15 minute de când te-ai trezit și citește ziarul sau fă alte activități matinale. Astfel îi oferi corpului timp să reacționeze și să activeze apetitul.

Ține cont de aceste explicații când nu poți lua micul dejun și încearcă să exersezi obiceiul de a mânca dimineața, pentru beneficiul tău.

Citește și Micul dejun: Dulce vs. Sărat

Comentarii