De ce să mâncăm zilnic nuci (I)

nuci

Nucile reprezintă unele dintre cele mai vechi plante cultivate de om, importanța lor fiind subliniată încă din perioada anilor 7.000 înaintea erei noastre. Astăzi, datorită restricțiilor de dietă impuse și a mai multor controverse ale oamenilor în direcția evitării consumului de nuci, se reduce consistent cantitatea asimilată de organism, pe considerentul că acestea sunt bogate în calorii și dense în grăsimi naturale.

Cu toate acestea, faptul că nucile sunt pline de nutrienți, alături de beneficiile lor care variază de la metabolism, la inimă și chiar frumusețe, nu pot fi trecute cu vederea. Aici sunt câteva dintre motivele pentru care nucile ar trebui să reprezinte o parte semnificativă dintr-o dietă sănătoasă:

Ajută la pierderea în greutate

Contrar a ceea ce este crezut, nucile pot fi o parte componentă dintr-o dietă de management a greutății. Mai multe studii au sugerat faptul că un consum regulat de nuci este puțin probabil să provoace creșterea în greutate sau obezitatea. În realitate, o uncie de nucă conține 2,5 grame de Omega 3, 4 grame de proteine și 2 grame de fibre care contribuie la furnizarea sațietății. Orice dietă de succes trebuie să includă factorul de sațietate, iar nuca este, fără îndoială, un aliment care trebuie să fie luat în considerare. În ciuda faptului că este densă în calorii, o nucă poate fi un instrument important în scăderea în greutate.

Induc somnul

Nucile conțin un compus numit melatonină, responsabil cu transmiterea mesajelor în ceea ce privește ciclul de lumină și cel de întuneric către corp. Din moment ce melatonina este deja sintetizată de organism, consumul de nuci crește concentrația de sânge a acesteia și astfel, conduce la inducerea somnului. De aceea, nucile pot fi o modalitate extrem de eficientă pentru a îmbunătăți somnul.

Utile pentru păr

Nucile sunt un aliment extrem de bun pentru păr. Acest lucru se datorează faptului că nucile conțin biotină (vitamina B7), fiind totodată cea care ajută la întărirea părului, spre a reduce căderea și a îmbunătăți creșterea părului într-o anumită măsură.

Previn bolile de inimă

Dintre toate plantele dietetice, nucile conțin cea mai mare cantitate de antioxidanți. În jur de 100 de grame de nuci conduc la 20 mmol de antioxidanți, ceea ce le face extrem de eficiente în combaterea bolilor de inimă prin capacitatea lor de a distruge radicalii liberi. Acestea sunt, de asemenea, încărcate cu omega 3 acizi grași, care scad cantitatea de colesterol dăunător și, în schimb, o crește pe cea dorită.

Consumul zilnic de nuci previne diabetul

Toate tipurile de nuci sunt asociate cu un risc redus de diabet zaharat, iar nucile noastre nu fac excepție. Conform unui studiu, femeile care au consumat 28 de grame de nuci de două ori pe săptămână, au avut cu 24% mai puține șanse de a dezvolta diabet de tip 2. Studiul a fost publicat în Journal of Nutrition și a fost aplicat doar pe femei, însă experții consideră că același rezultat ar putea fi asociat, în mod asemănător, pentru bărbați.

Contribuie la o piele sănătoasă

Nucile sunt bogate în vitamina B și antioxidanți care împiedică radicații liberi să acționeze asupra pielii și astfel, previne apariția ridurilor și a semnelor de îmbătrânire. Astfel, dacă îți dorești o piele radiantă și strălucitoare pentru o perioadă mai lungă de timp în timpul vârstei mijlocii, adaugă nucile în consumul zilnic.

Pot să prevină demența

Consumul de nuci zi de zi poate ajuta la prevenirea demenței, conform oamenilor de știință. În decursul unui studiu realizat de Dr. Abha Chauhan și echipa sa de la Institutul de Stat din New York, aceștia au descoperit că șoarecii lipsiți de nuci au suferit o pierdere dramatică a capacității de învățare, memorie și a controlului fizic și emoțional. Conform rezultatelor, vitamina E din nuci a ajutat la distrugerea substanțelor chimice nocive ale radicalilor liberi, ei fiind cei care cauzează demența.

Consumul zilnic de nuci previne cancerul pancreatic

Un nou studiu a relatat faptul că un consum de nuci este invers asociat cu riscul de apariție a cancerului pancreatic, independent de alți potențiali factori cu rezultat asemănător. Cercetătorii au luat în calcul asocierea dintre consumul de nuci și riscul de apariție a cancerului pancreatic în rândul a aproximativ 75,680 de femei din Nurses’ Heath Study, fără antecedente corelate cancerului. S-a observat, astfel, că femeile care au consumat 30 – 60 de grame de nuci de mai multe ori pe săptămână au avut un risc semnificativ redus de cancer pancreatic, comparativ cu cei care s-au obținut în mare parte de la acestea.

Cresc durata de viață

Un pumn de nuci consumat doar de trei ori pe săptămână reprezintă cheia pentru a îmbunătăți perioada de viață, conform unui studiu recent. Oamenii de știință au descoperit că aceste semințe comestibile reduc riscul de a muri de cancer cu până la 40%. Pe de altă parte, bolile cardiovasculare au fost reduse la cel puțin 55%. În general, consumatorii de nuci observați în cadrul studiului au întâmpinat o scădere a riscului de deces cu până la 39%, iar orice posibilă amenințare asupra organismului și-a scăzut impactul cu până la 45%.

Ideale pentru femeile însărcinate

Viitoarele mame care consumă o dietă bogată în acizi grași, precum sunt cele bogate în nuci, pot reduce șansele copilului de a dezvolta alergii alimentare, conform cercetătorilor. Studiul a constatat că, în cazul în care dieta mamei conține nu anumit grup de acizi grași polinesaturați, intestinul copilului se dezvoltă în mod diferit. Acești acizi sunt considerați elemente importante de îmbunătățire a modului în care celulele imune intestinale răspuns la bacterii și la alte substanțe străine, ceea ce face ca și copilul să fie mai puțin susceptibil la interferarea cu alergii.

Reduc riscul de cancer mamar

Cercetătorii de la Marshall University au constatat că o doză zilnică de nuci, echivalentă cu 2 uncii pe zi, reduce dezvoltarea unor tumori de cancer de sân la șoareci. Liderul cercetării, respectiv doctorul Elaine Hardman de la Marshall’s Joan C. Edwards School of Medicine și colegii săi au studiat șoarecii proveniți de la mamă prin concepție și pe tot parcursul vieții. În continuare, aceștia au comparat șoarecii hrăniți cu nuci față de cei cu o dietă regulată. Cercetarea a constatat că grupul a cărui dietă a inclus nuci, a dezvoltat cancer de sân într-o cantitate înjumătățită față de cei care nu au consumat. Adițional, numărul tumorilor și dimensiunea acestora au fost semnificativ mai mici.

Nucile pot fi consumate dimineața la micul dejun alături de iaurtul tău preferat, în smoothie-uri sau în budinca de chia. Pot fi consumate și ca snack între mesele principale.

Voi cât de des includeți nucile în alimentația voastră zilnica?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here