Salata de icre la micul dejun

salata de icre

Icrele au fost considerate dintotdeauna delicatese, deoarece în trecut acestea erau servite doar la mesele aristocraților. Acum au devenit un produs destul de popular și la noi, iar dacă sunt preparate în casă, după rețete sănătoase, icrele sunt benefice pentru organismul nostru. Însă, ca și orice alt aliment, și acestea trebuie consumate cu măsură.

Icrele sunt benefice datorită aportului considerabil de acizi grași polinesaturați omega-3 care protejează inima și sunt benefici contra obezității sau diabetului. Valoarea icrelor este dată de culoarea acestora, cele mai valoroase fiind icrele negre sau caviarul. Urmează apoi icrele roșii sau icrele de Manciuria obținute de la somon și icrele albe sau icrele de sturion.

Salată de icre – o alternativă rapidă pentru micul dejun

Salata de icre este extrem de gustoasă iar din această cauza foarte multe persoane o preferă atât la micul dejun, cât și la cină sau ca și gustare. Un toast cu salată de icre este o idee excelentă pentru micul dejun mai ales dacă sunteți pe fugă. De regulă, lângă salata de icre se mai poate adăuga și brânză, măsline, roșii, castraveți, ceapă, ridichi sau orice alt ingredient care vă place. De asemenea, salata de icre merge foarte bine cu pâine neagră. Precizăm că pâinea neagră este recomandată în special celor care sunt la dietă.

Salata de icre este foarte hrănitoare

Un alt avantaj demn de luat în seamă atunci când alegem să consumăm salată de icre, este faptul că preparatul este foarte hrănitor, astfel că ne ține de foame pentru o perioadă îndelungată din zi. Totodată, salata de icre se recomandă a se consuma rece, în caz contrar poate fi puțin grețoasă.

Lucruri de care trebuie să ții cont pentru a prepara o salată de icre sănătoasă

Primul lucru de care trebuie să ții cont atunci când alegi să pregătești o salată de icre este proveniența acestora. Alege icre care au aviz sanitar – veterinar deoarece acestea pot fi contaminate cu ouă de paraziți. Este indicat să se folosească zeamă de lămâie în prepararea acestora, deoarece creează un mediu acid care distruge eventualele bacterii.

Un al doilea sfat ar fi să folosești ulei de ulei de rapiță sau ulei de măsline, fiind alternative mult mai sănătoase la clasicul ulei de floarea soarelui.

Un al treilea sfat ar fi să eviți salata de icre gata preparată din comerț deoarece conțin o serie de aditivi, multă maioneză și E-uri periculoase. Cea mai sănătoasă și gustoasă salată de icre rămâne cea făcută acasă, deoarece suntem stăpâni pe ingredientele pe care le folosim.

Micul dejun este cea mai importantă masă din zi, așa că alege să-ți începi ziua cu preparate sănătoase și care îți aduc aportul de nutrienți de care corpul tău are nevoie pentru a da randament bun întreaga zi.

Comentarii