Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

Cele mai ciudate mărci înregistrate în România

Atunci când vine vorba despre căutarea unui nume pentru viitoarea lor firmă sau pentru lansarea unei noi mărci, oamenii de afaceri și oamenii de marketing din România sunt extrem de inventivi. „Târgul de purici”, „Al 9-lea cer”, „Poarta Raiului” sau „Bugetarii veseli” sunt doar câteva dintre denumirile de marcă înregistrate în acest an la OSIM.

O analiză realizată de KeysFin, o companie care oferă servicii de informații financiare despre orice firmă din România, arată că, în primele opt luni ale acestui an, la Oficiul de Stat pentru Invenții şi Mărci (OSIM) au fost înregistrate mai multe mărci inedite, comparativ cu anul trecut. Un motiv ar fi cel al competiției mari de pe piața economică din țara noastră, care îi împing pe afaceriști să aleagă tot felul de nume ciudate pentru firmele sau produsele lor, în speranța că originalitatea le va aduce mai multă notorietate și îi va diferenția de restul firmelor din același domeniu.

În realizarea studiului KeysFin s-a bazat pe „Buletinul oficial de proprietate industrială, secțiunea Mărci și Indicații geografice”, publicat de Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).

Nume „cu protecție divină”

Cum românii sunt un popor credincios, din această listă nu puteau lipsi denumirile sacre, care să asigure încă din start protecția divină. Astfel, dacă vrei să te simți în „Al 9-lea cer” și să simți „Noua Ordine Vibrațională”, trebuie să deschizi „Poarta Raiului” cu „Descântecul săptămânii”, dar să ai grijă să nu te arzi în „Focul sacru”, când ești în „Fuga de Strigoi”. Dacă ai scăpat, vei avea parte de „Ospăţul zeilor” și vei bea „Eden Juice” (suc din Eden), apoi vei simți că „Mi-e poftă să fac bine”.

Firme de evenimente

În afară de faptul că este un popor credincios, despre români se spune că le place și să petreacă, așa că au existat, bineînțeles, şi cereri de înregistrare de mărci pentru firme de organizare de evenimente. Astfel, dacă asculți „Muzica la nuntă”, atunci „Prinde-te-n dansul vieții” sau „Drink party sleep repeat” pentru că „O mărit pe mama soacră”.

Mărci culinare

În ceea ce privește domeniul culinar, pentru că în fiecare dintre noi se găsește un „Zdravăn moldovenesc, crescut de pământ, pui moldovean, crescut agale în 61 de zile şi oleacă”, de când „Mama mea găteşte mai bine” după ce a urmat „Şcoala legumelor”. De asemenea, în ceea ce privesc băuturile, „Plăceri răcoritoare” se pot obține doar dacă bei „Şpriţificator” sau „Dracoola”.

Mărci „sentimentale”

Latura sentimentală a românului nu putea lipsi nici ea. Astfel că afaceriștii din țara noastră declară „Te iubesc” sau „Te iubesc SOFT & FRUITY limited edition Roşu demidulce” și în plus, îți dau și „Pupicul de noapte bună”. În schimb, dacă ești o persoană mai îndrăzneață, poți încerca „Lingerie show party” sau să participi la „Miss Tanga Black Sea” și „Miss Bikini Fitness & Culturism”, pentru că „Româncele sunt frumoase”.

Locația este importantă

Trecând într-un alt registru, ajungem „La temelia zilei de mâine” și la „Târgul de purici” alături de „Bugetarii veseli” și „Specialişti în îmbinări armonioase” care lucrează cu „Scule Serioase” pentru că business-ul este „Produs în ţara lui Ştefan cel Mare” sau în „Men’s cave” (Peștera bărbaților), dar şi în „Vestul sălbatic”, „Timişoara”, „Ardeal”, „Craiova”, „Retezat”, „Postăvarul” sau „Vama Veche”.

Prețul face diferența

Afaceriștii români știu că prețul face diferența, așa că, românule, „Norocul îţi bate la uşă” pentru că a început „Revoluţia preţurilor” cu „Preţ inegalabil”; așa că fi „Cu ochii-n preţ” în „Noaptea reducerilor” dacă faci parte din categoria „Devoratorii de preţuri” și îți dorești câte un „Black Friday în fiecare zi”.

Imaginația românilor în materie de denumiri de mărci nu are, practic, limite, indiferent de domeniu. Faptul că se înregistrează astfel de denumiri înseamnă că există un public care rezonează la astfel de mesaje şi că sunt domenii în care aceste mărci fac diferenţa prin caracterul lor”, afirmă analiştii de la KeysFin.

Cristina

Cristina

Cris este o persoană sociabilă, creativă și curioasă să descopere tot timpul lucruri noi. Uneori auto-didactă, îi plac provocările și nu renunță până nu găsește soluții la situațiile cu care se confruntă. Printre hobby-urile ei se numără cititul, excursiile, plimbatul cu bicicleta, bord game-urile, jocurile pe Playstation și vizionarea serialelor preferate. La facultate Cris a studiat jurnalismul, comunicarea mediatică, dar a urmat și cursuri de pedagogie.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *