Facebook anunță noi schimbări pe platforma de socializare

Rețeaua de socializare Facebook a introdus o nouă caracteristică ce le permite utilizatorilor săi să folosească o funcție de traducere simultană a mesajelor create de aceștia în mai multe limbi. De asemenea, la începutul lunii iulie compania a anunțat și o schimbare în News Feed-ul Facebook.

„Compozitorul multilingvist”, așa cum este denumită funcția de cei de la Facebook, permite utilizatorului care scrie un mesaj pe rețeaua de socializare într-o anumită limbă să aleagă ulterior în ce limbă mai dorește să fie afișat mesajul. Dacă utilizatorul scrie mesajul în limba engleză, dar are mulți prieteni spanioli atunci respectivii vor putea vedea mesajul în limba spaniolă, desigur dacă aceasta este versiunea de limbă în care respectivii folosesc rețeaua de socializare.

Permutări în 45 de limbi

Noua funcție va permite asemenea permutări în 45 de limbi folosite la nivel internațional și va putea fi testată încă de pe acum din contul utilizatorului de la secțiunea setări și folosind apoi butonul postează mesajul în mai multe limbi străine.

Facebook a început să testeze această funcție la începutul anului cu utilizatorii care dețin conturi pe rețeaua de socializare ale propriilor afaceri. Funcționalitatea a fost testată pe circa 5.000 de conturi de Facebook, iar mesajele respective au primit peste 70 de milioane de vizualizări zilnice. Dintre mesajele postate, aproape 25 de milioane erau vizualizate într-o limbă secundară aleasă de cel care a postat mesajul, indică cei de la compania Facebook. Însă, peste 300 de milioane de oameni citesc zilnic traducerile automate ale mesajelor lor într-o altă limbă decât cea în care au fost scrise inițial, indică Facebook, potrivit theverge.com.

Schimbări în News Feed-ul Facebook

De asemenea, la începutul lunii iulie, Facebook a anunțat o nouă schimbare în ceea ce privește modul în care se va face afișarea conținutului din news feed, punând mai mult accentul pe postările userilor și mai puțin pe cele ale companiilor.

De-a lungul anilor, Facebook a curtat companiile și publicațiile mari și mici care au ajuns să se bazeze din ce în ce mai mult pe mediile de socializare pentru a-și crește audiențele. De această dată mesajul Facebook pentru aceste companii și publicații este de a-și tempera așteptările. Facebook a anunțat recent că urmează să facă o serie de schimbări la algoritmul său de news feed pentru a promova mai degrabă postările făcute de prietenii și membrii familiei utilizatorilor și nu cele provenite de la companii.

Astfel, ca un efect secundar al trecerii în prim-plan a acestui tip de conținut, materialele postate de companii și publicații vor deveni mai puțin vizibile în news feed, iar sutele de site-uri de știri, spre exemplu, care au devenit dependente de Facebook pentru a ajunge la cât mai mulți cititori, vor înregistra scăderi semnificative ale traficului.

Această decizie reprezintă rezultatul strategiei Facebook de a-și modifica și perfecționa permanent algoritmul de funcționare a news feed-ului pentru a menține un interes cât mai ridicat asupra sa din partea utilizatorilor. News feed-ul Facebook este văzut în fiecare lună de peste 1,65 de miliarde de utilizatori. De asemenea, chiar dacă Facebook este un mediu extrem de important pentru creșterea pe termen lung a companiilor care activează în domeniul presei, aceste companii au coborât pe lista de priorități a Facebook, semnalează New York Times.

Schimbările din news feed-ul Facebook privesc toate tipurile de conținut, inclusiv link-uri, clipuri video, transmisiuni video live și fotografii. Reprezentanții Facebook au recunoscut că se așteaptă la o scădere a traficului pentru publicațiile a căror audiență provine în special din rândul celor care accesează conținutul postat pe paginile oficiale de Facebook ale acestor publicații.

Comentarii