Identitatea vizuală a Clujului în competiția Capitală Culturală Europeană

Cluj-Napoca este unul dintre cele nouă orașe românești care și-au anunțat până acum dorința de a candida la titlul de Capitală Culturală Europeană a anului 2021. Competiția care va decide ce oraș din România va ajunge printre candidații Europei la acest titlu se va desfășura în perioada 2015-2016.

De curând reprezentanții Asociației ”Cluj – Capitală Culturală Europeană 2021” au prezentat și identitatea vizuală cu care va defila în acest concurs orașul de pe Someș. Noul logo – pe care îl puteți vedea în imaginea de mai sus – a fost ales în urma unui concurs ce s-a desfășurat în perioada 6 iunie – 14 august și la care s-au înscris un număr de 79 de lucrări.

Alegerea a fost făcută de un juriu format din Ioan Sbârciu, preşedinte al Senatului Universităţii de Arte şi Design (UAD) din Cluj-Napoca, sociologul Vasile Dâncu, Timotei Nădăşan, István Szakáts, Cătălin Ştefănescu, Camil Tulcan, Bencze László şi Willy Cristea.

Florin Moroșanu, directorul Asociației, a declarat că ”La final, juriul a ales o singură lucrare, care se detaşează prin subtilitatea şi coerenţa cu care încorporează elementele oraşului, reuşind să fie o imagine puternică. Proiectul câştigător, al mâinilor împreunate care construiesc ceva, în care se regăseşte şi sloganul «East of West», aparţine unei clujence, absolventă a Universităţii de Artă şi Design (UAD), care va primi un premiu de 35.000 de lei”, citează Mediafax.

Studenta care a reușit să pună mâna pe marele premiu se numește Camelia Ștefania Imbuzan, are 32 de ani și lucrează ca director de creație la Vitrina Advertising, una dintre principalele agenții de publicitate clujene.

Camelia a spus că ”A fost o plăcere să lucrez la concept, am realizat semnele grafice ale acestuia, cu elemente care compun din linii sintagma «East of West», apoi forma oraşului ca fostă cetate, în care apar ca şi culori acoperişurile din zona centrală, apoi cerul şi iarba. Semnul final reprezintă o împreunare de mâini, care simbolizează faptul că împreună trebuie să ridicăm acest oraş la standardele europene”, citează Mediafax.

Logo-ul a stârnit multe controverse în mediul online, unde numeroase persoane, printre care și reprezentanți ai presei clujene, au vociferat agresiv împotriva acestei alegeri. Au fost, desigur, și susținători ai conceptului, astfel încât depinde probabil de ceea ce vede fiecare în proiectul câștigător al Cameliei.

Spune-ne în comentarii ce părere ai tu cu privire la noua identitate vizuală europeană a Clujului. 

foto

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here