Mocănița Transilvaniei pornește la drum

Mocănița Transilvaniei pornește la primul său drum din acest an, pe traseul Teaca (Bistrița-Năsăud) – Râciu (Mureș). Acest traseu este considerat cea mai lungă cale ferată îngustă funcțională din țara noastră.

Călătoria cu celebrul tren cu locomotivă diesel își va începe călătoriile în weekendul 27-28 mai, însă vor fi plecări și în perioada 1-4 iunie. Fiecare călătorie va pleca la ora 10.00 dimineața din Gara Teaca.

Relaxare în natură

Plimbarea cu acest tren adduce un moment de relaxare pentru cei care iubesc natura, întrucât acesta oferă peisaje care-ți taie respirația prin frumusețea lor. În aceste plimbări poți întâlni și animale sălbatice, făcând astfel ca această ocazie să devină un cadru educational pentru cei mici.

Plecarea are loc din Gara Teaca, iar pe traseu vor fi opriri în Valea Lupului şi în gara Ocniţa, urmând ca la Comlod să se facă o vizită la Castelul Teleki, aflat într-o stare precară şi având nevoie urgentă de reparaţii.

Costul unei călătorii este de 20 lei pentru adulţi şi 10 lei pentru copii.

Pentru a oferi o experiență plăcută tuturor celor care vor să facă o plimbare cu Mocănița Transilvaniei, organizatorii îi roagă pe cei dornici să participle să facă o rezervare în prealabil, pe site-ul acestora. Numărul minim de călători pe fiecare cursă este 20, iar numărul maxim 60.

Trenul si infrastructura feroviară sunt operate de SC IndormurExim SRL. Voluntarii Asociaţiei Mocaniţa Transilvaniei susţin acest proiect prin organizarea şi promovarea curselor cu mocăniţa.

Tren cu istorie

Linia ferată pe care circulă Mocănița Transilvaniei datează de la începutul secolului XX. Aceasta făcea legătura între Transilvania și Budapesta, în special pentru transportarea unor bunuri de interes, precum sare extrasă din Salina Praid sau armament și alimente în timpul războaielor mondiale. În urma celui de-al Doilea Război Mondial, multe tronsoane de cale ferată, poduri și viaducte au fost distruse, ele necesitând reconstrucție și modernizare.

Linia ferată a fost închisă în 1997, pe motiv că nu era rentabilă, însă a fost trecută în conservare. Începând cu 2010 aceasta a intrat în circuitul turistic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here