myRO, aplicația destinată românilor din diasporă

Un grup de tineri români, care locuiesc în diferite țări din străinătate, au creat un start-up și o aplicație care să le ușureze viața de zi cu zi a compatrioților din diasporă. Este vorba despre aplicația mobilă myRO, disponibilă atât pe Google Play, cât şi în App Store.

Ideea realizării acestei aplicații le aparține tinerilor români Alina Balaţchi și Radu Ailincăi. Aceștia, împreună cu alți specialiști români din diverse domenii, au pus bazele start-up-ului Opes.CO și, împreună, au creat aplicația myRO, ce își propune să răspundă unor nevoi primare identificate de toți cei care au plecat în străinătate, precum consultarea unor specialiști – doctori, avocați, mecanici sau contabili – pentru rezolvarea unor probleme stridente, în țările străine în care s-au stabilit.

Aplicația myRO își propune să fie un loc de întâlnire al cererii şi ofertei de servicii oferite şi utilizate de românii din diaspora pentru conaționali, în cât mai multe ţări în care există o comunitate considerabilă”, transmit creatorii acesteia, printr-un comunicat remis presei.

În prezent, aplicația are doar câteva secțiuni – servicii, anunțuri şi evenimente – însă a fost concepută într-un mod flexibil şi poate fi adaptată celor mai diverse cerințe. Oricine accesează myRO şi îşi creează un cont are posibilitatea de a înregistra şi publica propriul serviciu sau anunț.

Se dorește a fi un loc de întâlnire al serviciilor disponibile deocamdată pe site-uri şi social media pentru diversele comunități românești din străinătate. Vrem să ajutăm diaspora românească şi să o aducem mai aproape, printr-o aplicație modernă şi extrem de utilă”, spune Bianca Ioniţă, marketing manager la myRO, conform aceleiași surse.

Aplicația, care este disponibilă atât pe Google Play, cât şi în App Store, a fost descărcată deja de mai mult de 5.000 persoane şi are aproximativ 400 de membrii activi.

Echipa care a creat aplicația a ajuns la 28 membri, în mare parte profesioniști români care locuiesc și lucrează în companii multinaționale din Marea Britanie, Emiratele Arabe Unite, Qatar, SUA, în domenii precum banking, IT, trading, marketing, consultanţă sau design.

Aceștia au început deja dezvoltarea aplicației și pentru alte comunități. „În prezent, încercăm să extindem ideile şi proiectele grupului şi spre alte piețe. De exemplu, am lansat recent varianta dedicată comunității poloneze din diaspora, myPL. Ne propunem ca şi alte comunități să aibă acces la aplicații asemănătoare, urmărind bineînțeles o grafică a migrației. În acest sens, studiem oportunitățile create de valul recent de imigranți vorbitori de limba arabă, care au ajuns în Europa de est şi în Germania”, spune Bogdan Gogu, Senior Advisor al companiei care a dezvoltat aplicația.

Prin intermediul acestui proiect, echipa Opes.CO dorește să contribuie la schimbarea imaginii diasporei, care este percepută ca o masă de migranţi.

Comentarii