Studiu: Doar 50% din ONG-urile românești se promovează online

Un studiu realizat de iVOX.ro relevă faptul că doar puțin peste jumătate dintre ONG-urile românești se promovează în mediul online, iar marea majoritate dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru o finanțare destinată organizațiilor nonguvernamentale.

Studiul, intitulat „Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?”, a fost realizat în perioada 1-31 martie 2015, pe un eșantion format din 7.713 persoane.

Lipsă de comunicare între ONG-uri și oameni

Conform studiului citat, o altă problemă cu care ONG-urile se confruntă este lipsa de încredere și de ajutor a românilor pentru astfel de organizații. O cauză a acestui fapt este considerată a fi comunicarea ineficientă a organizațiilor nonguvernamentale cu grupurile lor țintă.

„Puțin peste 50% dintre ONG-urile românești aleg să se promoveze online, iar 81,58% dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru o finanțare destinată ONG-urilor, majoritatea motivând lipsa de resurse și lipsa de cunoaștere cu privire la modalităților de aplicare. Majoritatea oamenilor nu au încredere și nu ajută ONG-urile deoarece acestea nu reușesc să comunice eficient cu grupurile-țintă și comunitățile”, se arată în studiul iVOX privind interacțiunea românilor cu ONG-urile.

Proiect de promovare online a ONG-urilor

În acest context, Asociaţia „Europa Digitală” continuă proiectul național „Web-ONG”, demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care şi-a propus să dezvolte capacitățile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizațiile neguvernamentale.

„Proiectul prevede construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu dețin website de prezentare, deși acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanțare”, se arată într-un comunicat remis presei.

Totodată, prin aderarea la proiectul „Web-ONG”, se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizațiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.

Potrivit sursei citate, în primul trimestru al anului, conceptul „Web-ONG” s-a bucurat de un real succes, iar Asociaţia „Europa Digitală” a devenit primul ONG partener certificat Google din România, având în echipă cinci specialişti Google certificați, coordonați de preşedintele Remus Lucuţ, de asemenea specialist Google certificat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here