Studiu: Doar 50% din ONG-urile românești se promovează online

Un studiu realizat de iVOX.ro relevă faptul că doar puțin peste jumătate dintre ONG-urile românești se promovează în mediul online, iar marea majoritate dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru o finanțare destinată organizațiilor nonguvernamentale.

Studiul, intitulat „Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?”, a fost realizat în perioada 1-31 martie 2015, pe un eșantion format din 7.713 persoane.

Lipsă de comunicare între ONG-uri și oameni

Conform studiului citat, o altă problemă cu care ONG-urile se confruntă este lipsa de încredere și de ajutor a românilor pentru astfel de organizații. O cauză a acestui fapt este considerată a fi comunicarea ineficientă a organizațiilor nonguvernamentale cu grupurile lor țintă.

„Puțin peste 50% dintre ONG-urile românești aleg să se promoveze online, iar 81,58% dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru o finanțare destinată ONG-urilor, majoritatea motivând lipsa de resurse și lipsa de cunoaștere cu privire la modalităților de aplicare. Majoritatea oamenilor nu au încredere și nu ajută ONG-urile deoarece acestea nu reușesc să comunice eficient cu grupurile-țintă și comunitățile”, se arată în studiul iVOX privind interacțiunea românilor cu ONG-urile.

Proiect de promovare online a ONG-urilor

În acest context, Asociaţia „Europa Digitală” continuă proiectul național „Web-ONG”, demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care şi-a propus să dezvolte capacitățile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizațiile neguvernamentale.

„Proiectul prevede construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu dețin website de prezentare, deși acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanțare”, se arată într-un comunicat remis presei.

Totodată, prin aderarea la proiectul „Web-ONG”, se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizațiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.

Potrivit sursei citate, în primul trimestru al anului, conceptul „Web-ONG” s-a bucurat de un real succes, iar Asociaţia „Europa Digitală” a devenit primul ONG partener certificat Google din România, având în echipă cinci specialişti Google certificați, coordonați de preşedintele Remus Lucuţ, de asemenea specialist Google certificat.

Comentarii