Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile spanacului la micul dejun

spanacul

Spanacul ar trebui să fie nelipsit din alimentația oricărei persoane, datorită multitudinii de nutrienți, fibre și minerale care se ascund în frunzele de culoare verde vibrantă ale acestei super plante.

Cu toții știm că spanacul era mâncarea favorită a lui Popeye Marinarul. Atunci când se simțea lipsit de energie, mânca o conservă de spanac pe care o avea tot timpul la el, pentru a-și recăpăta forțele. Acest lucru este valabil și în viața reală, deoarece spanacul revitalizează întreg organismul, mai ales dacă este consumat dimineața.

Dintre cele mai importante beneficii pentru sănătate, amintim:

Rolul antioxidant

Antioxidanții prezenți în frunzele de spanac (vitamina C, vitamina E, magneziu, seleniu, beta-carotenul), luptă împotriva radicalilor liberi, împiedicând stresul oxidativ. Radicalii liberi sunt reprezentați de toxinele din mediu precum poluarea, noxele, fumul de țigară, radiațiile, iar rolul antioxidanților este acela de a neutraliza aceste molecule periculoase pentru organismul nostru, de a reface celulele și de a întări sistemul imunitar.

Îmbunătățește vederea

Spanacul conține luteină și zeaxantină, antioxidanți atât de importanți pentru o vedere sănătoasă. Aceștia împiedică apariția cataractei precum și a degenerescenței maculare cauzată de vârstă.

Stimulează sistemul nervos

Vitamina K din spanac contribuie la buna funcționare a întreg sistemului cerebral prin furnizarea unei cantități esențiale de grăsime care ajută la producția tecii de mielină din jurul nervilor. Teaca de mielină este un înveliș proteic ce are ca și rol fundamental protejarea terminațiilor nervoase din celulele creierului.

Este foarte sățios și conține puține calorii

Flavonoidele din spanac au rolul de a tăia pofta de mâncare, astfel că este foarte indicat persoanelor aflate la dietă, mai ales că are și foarte puține calorii.

Întărește sistemul imunitar

O ceașcă de frunze proaspete de spanac conține necesarul zilnic de vitamina A, responsabilă de întărirea funcțiilor sistemului imunitar, prevenind răcelile și infecțiile.

Purifică tubul digestiv

Pe lângă nutrienții menționați mai sus, spanacul conține și o cantitate însemnată de fibre care ajută la curățarea sistemului digestiv, a sângelui și a ficatului. Chiar dacă fibrele nu au valoare nutritivă, acestea sunt indispensabile organismului, controlând întreaga activitate a sistemului digestiv.

Pentru a avea o sănătate de fier, începeți chiar cu micul dejun. Acesta ar trebui să cuprindă preparate cât mai variate și echilibrate, bogate în fructe și legume proaspete. Poate fi inclus atât în omletă, salată cât și la prepararea unui smoohie delicios.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *