[Interviu] Asociația Studenților de la Business

asb_1
Asociația Studenților de la Business

Cunoscută drept ASB, Asociația Studenților de la Business face parte din cadrul Facultății de Business, având peste 21 de ani de activitate și un efectiv de 220 de voluntari activi, care contribuie în mod constant la promovarea intereselor și obiectivelor asociației, dar și drepturilor studenților pe care ii reprezintă

Prin ce se diferențiază ASB-ul? Fiecare soră și frate din familia noastră are ceva special, iar când ne adunăm cu toții ne simțim ca acasă.

asb_2

  1. Care sunt activitățile principale ale asociației?

Reprezentarea drepturilor studenților din cadrul facultății de Business și organizarea unor proiecte care au ca scop dezvoltarea abilităților antreprenoriale și crearea unui mediu propice pentru punerea acestora în practică, prin intermediul proiectelor desfășurate, toate acestea sunt activitățile de bază ale asociației noastre.

Într-o încercare continuă de a încuraja atât spiritul autentic al voluntariatului, cât și implicarea cât mai activă a membrilor, asociația noastră insistă asupra acțiunilor menite să contribuie la dezvoltarea personală a acestora, organizând training-uri a căror scop principal este conștientizarea și perfecționarea unor abilități atât de indispensabile în mediul afacerilor, care este aflat într-o continuă schimbare.

  1. De ce un student trebuie să se înscrie în asociație?

A fi voluntar înseamnă a face mai mult decât trebuie, pentru că vrei să ajuți într-o cauză în care crezi, și pe care o consideri ca fiind mai presus de tine însuți. Bazându-ne pe acest principiu, ne încurajăm membrii să exploreze necunoscutul și să pornească într-o călătorie a auto-cunoașterii, având în vedere că în lumea voluntariatului nu există greșeli, există doar lecții. Lecții despre propria persoană, despre frumos, despre oameni și despre visuri transformate în realitate.

Astfel, înscrierea în această asociație vine ca un răspuns la nevoia de dezvoltare personală și profesională a fiecărui student al Facultății de Business, devenind o ,,călătorie” a conștientizării sinelui prin voluntariat.

  1. Cum este atmosfera din cadrul asociației?

Asociația Studenților de la Business are ca scop promovarea studenților din cadrul Facultății de Business și familiarizarea lor cu mediul de afaceri.

În această ordine de idei, ASB-ul devine o comunitate sinonimă cu acumularea unor cunoștințe tehnice și perfecționarea unor abilități practice în domenii precum: marketing, management, resurse umane și finanțe. În toate acțiunile lor, membrii sunt susținuți atât de biroul de conducere, cât și de membrii fiecărui departament, prin încurajări și, când este nevoie, de critici constructive, care ar putea influența obținerea unui succes viitor.

Astfel, atmosfera în cadrul asociației este un echilibru între parteneriat profesional și prietenie, o îmbinare între formalitatea mediului de afaceri și informalitatea unei asociații studențești care, cu adevărat, este piatra de temelie a viitorilor oameni de afaceri.

asb_3

  1. Care sunt beneficiile pe care le are un membru în cadrul asociației?
  • Dezvoltarea abilităților interpersonale prin interacționarea cu persoane atât din mediul intern, cât și extern
  • Dobândirea unor cunoștințe noi nu doar din domeniul afacerilor, dar și din cel al resurselor umane, financiar, educațional și al relațiilor publice
  • Îmbunătățirea abilităților organizaționale prin coordonarea unor proiecte de mare anvergură și, prin urmare, a unei echipe
  • Îmbinarea distracției cu training-urile în timpul teambuilding-urilor organizate de către organizația noastră
  • Îmbunătățirea relațiilor cu profesorii, care de-a lungul timpului ne-au sprijinit în proiectele desfășurate
  1. Ce îi motivează pe membrii să se implice în proiectele pe care le desfășurați?

Considerând că motivarea membrilor Asociației și crearea unei unități la nivel de echipă sunt unele dintre atribuțiile principale ale Biroului de Conducere, desfășurăm activități precum seri sociale sau de film, teambuild-uri și ședințe de feedback, menite să evidențieze părerile membrilor despre anumite aspecte sau să soluționeze eventualele conflicte.

Pentru că ne dorim ca fiecare proiect să aducă ceva nou, voluntarii își pot pune amprenta personală asupra acestora prin opinii și sugestii, încercând să găsim un numitor comun între aceștia și echipa de organizare, fiind important pentru noi să subliniem că, indiferent de provocarea pe care o poate reprezenta un proiect, fiecare membru este sprijinit în acțiunile lui de către ceilalți.

  1. Dacă mă înscriu în asociație, ce condiții trebuie să îndeplinesc pentru a fi considerată membru activ?

Conform Regulamentului de Organizare și Funcționare al Asociației, calitatea de membru activ se dobândește numai de către membrii voluntari, prin votul Adunării Generale sau al Biroului de Conducere, în urma evaluării raportului de activitate. Raportul se bazează pe urmărirea în detaliu a implicării voluntarilor noștri în cadrul proiectelor întreprinse. Aspectele care se iau în considerare sunt reprezentate atât prezența la ședințe, cât și la ieșirile informale, care au ca scop consolidarea echipei, activitatea din cadrul departamentului din care voluntarul face parte și participarea în cadrul training-urilor.

În urma unei evaluări bazate pe aspectele menționate anterior, voluntarul poate obține calitatea de membru cu drept de vot în cadrul Adunării Generale, aceasta poziție venind, la rândul ei, cu diferite drepturi și responsabilități. Dintre acestea, se evidențiază dreptul de a candida și/sau desemna candidați pentru funcțiile din Biroul de Conducere sau orice altă funcție de reprezentare a ASB-ului.

  1. Care sunt cele mai importante proiecte pe care organizația le desfășoară?

Unul dintre cele mai importante proiecte marca ASB este Busy 4 Business Week. Despre acesta se poate spune că este un proiect de tradiție al Asociației Studenților de la Business, urmând a 11-a ediție.

Activitățile acestui proiect îi pun pe participanți în contact direct atât cu antreprenori de succes, cât și cu oameni din sfera economică, care au reușit să ajungă la un anumit nivel de performanță profesională. Acestea se desfășoară sub forma unor conferințe și ateliere de lucru, iar interacțiunea publicului cu formatorii invitați este cât se poate de directă, manifestându-se printr-o serie de sfaturi și lecții atât de practice și necesare pentru cei dornici să se avânte în lumea antreprenoriatului, putând oferi și idei pentru soluționarea unor probleme iminente când vine vorba de gestionarea unei afaceri.

Un alt proiect important asupra căruia ASB-ul își pune o amprentă proprie este Gala Bobocilor de la Business, acesta putând fi asociat și cu un ,,Bine ați venit, boboci!’’. Obiectivul acestui proiect este integrarea bobocilor, studenții din anii mai mari încercând să contribuie la acomodarea acestora cu mediul academic și cu aspectele vieții de student.

  1. Cine sunt cei care susțin proiectele asociației? De ce?

Susținătorul principal al proiectelor noastre este Facultatea de Business, prin intermediul personalului acesteia, care ne ajută cu diferite sfaturi și păreri sau chiar prin prezența în calitate de formatori în cadrul anumitor proiecte întreprinse.

Alți susținători ne ajută cu diferite materiale, locații sau chiar bani pentru a asigura o bună desfășurare a evenimentelor, relația cu aceștia fiind una de sponsorizare, bazată pe o promovare reciprocă, care aduce beneficii ambelor părți.

  1. Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpinați?

Considerăm că cele mai mari provocări pe care le întâmpinăm de-a lungul unui an, țin de menținerea voluntarii implicați pe perioada vacanțelor, în sesiune, sau în perioade în care nu avem proiecte în desfășurare, spre exemplu lunile Ianuarie – Februarie. Cu ajutorul departamentului de HR, încercăm să organizăm activități și seri de film, astfel încât să ne întâlnim cu toții într-o atmosferă non-formală și să păstrăm o legătură apropiată. O altă provocare cu care ne confruntăm este încercarea de a atrage bobocii să se implice încă de la început în activitățile noastre sau în proiectele asociației și să rămână alături de noi sau, cu alte cuvinte, să facem impresie bună, fapt care să îi determine să ne sprijine constant în calitate de voluntari activi ai asociației.

  1. Când și cum anume se pot înscrie studenții în asociație?

La începutul fiecărui an academic au loc recrutările, unde pot aplica atât bobocii, cât și studenții din anii mai mari ai Facultății de Business. Prima etapă este reprezentată de înscrierea online, pe baza unui formular, iar apoi urmează interviurile, bazate pe o serie de întrebări ipotetice, dar și personale, menite să ne ajute să cunoaștem mai bine viitorii membrii ai organizației.

11. Unde vă găsesc studenții?

Citește mai multe despre Organizațiile Studențești!

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.