Search
Generic filters
Exact matches only

[Interviu] BuzzCamp – evenimentul pe care nu ar trebui să-l rateze nici un tânăr

BuzzCamp este unul dintre cele mai așteptate evenimente dedicate studenților și tinerilor profesioniști din acest an. Modul în care îi pune pe tineri, companii și speakeri față în față m-a făcut să accept imediat propunerea de colaborare, dar și invitația de a participa la evenimentul din Cluj Napoca. Este un excelent start mai ales pentru cei care încă nu și-au găsit locul pe piața muncii, dar și pentru cei care vor să vadă cum se desfășoară un interviu la o companie mare sau care vor să afle direct răspunsurile pentru întrebările lor de la specialiști în domeniu și oameni cunoscuți. Vă recomand cu încredere BuzzCamp, care va avea loc în perioada 21-22 Aprilie în incinta Hotelului Ramada din Cluj Napoca, și sper să ne vedem acolo în număr cât mai mare.

Ce este mai exact BuzzCamp?

BuzzCamp este cel mai complex eveniment de recrutare targetată pe orientare în carieră și dezvoltare personală, care aduce împreună companii de top din Romania și tineri high potential, într-un cadru business interactiv.

Care este obiectivul evenimentului?

Pe de o parte, evenimentul își propune să le ofere tinerilor aflați la început de drum repere și modele de succes, astfel încât să îndrăznească să acționeze în favoarea lor. De cealaltă parte, ne dorim să integrăm tinerii în mediul business prin activitățile desfășurate împreună cu partenerii noștri. Companiile partenere au o gamă variată de oportunități (internship-uri, traineeship-uri, job-uri și stagii de practică), iar participanții sunt targetați și selectați în funcție de profilul și de nevoile fiecărui partener.

Din ce nevoie s-a născut acest eveniment?

În momentul în care a luat naștere BuzzCamp (la momentul respectiv BizCamp), piața pentru astfel de evenimente nu era foarte ofertantă, iar tinerii aveau nevoie să interacționeze cu reprezentanții celor mai mari companii de pe piață, dar și cu oameni de succes (antreprenori, vedete, traineri etc.), oameni cu care nu ar fi avut oportunitatea să se întâlnească în alte circumstanțe. Nevoia s-a păstrat și astăzi, când evenimentul a ajuns la a 13-a ediție. Invitații pe care îi avem arată o deschidere extraordinară la intrebările și curiozitățile participanților.

gen1

Care sunt motivele pentru care ar trebui să participe studenții și tinerii profesioniști?

Pentru că este singurul eveniment din piață care le aduce în același loc cele trei aspecte menționate mai sus: recrutare targetată – dacă sunt în căutarea unui job își pot alege compania pentru care vor să lucreze, în funcție de domeniul în care studiază sau în care își doresc să se dezvolte; orientare în carieră – specialiștii în HR sunt prezenți în cadrul evenimentului să le raspundă la întrebări și vor beneficia de consiliere în timp real, în funcție de nevoile lor (CV, interviu, informații despre angajator, oportunități reale de dezvoltare etc.); dezvoltare personală – temele de la conferințe sunt alese în urma feedback-ului de la participanții edițiilor anterioare, astfel încât sunt de interes pentru ei. Le aducem speakeri care au povești de succes reale și care sunt deschiși să împartă din know-how-ul lor cu participanții noștri.

Consider că BuzzCamp este un eveniment care îți poate oferi oportunități reale de dezvoltare personală și profesională dacă ești deschis să investești puțin timp.

Cum se va desfășura evenimentul de la Cluj Napoca?

Dacă până acum evenimentul s-a desfășurat în orașele din provincie într-o singură zi, în această ediție am luat decizia de a-l organiza pe durata a două zile, 20 și 21 aprilie. Asta pe de o parte datorită participanților edițiilor anterioare, care și-au exprimat dorința de a beneficia de eveniment mai multe zile, dar și datorită numărului mare de parteneri prezenți. În fiecare zi vom avea conferințe pe teme de dezvoltare personală, pe durata a două ore, timp în care 4 speakeri motivaționali (antreprenori, dar și reprezentați ai companiilor partenere) le vor împărtăși participanților experiențele și exemplul lor personal. În timpul pauzelor organizăm fotolii de consiliere, spații în care specialiștii în resurse umane vor sta de vorba cu participanții și le vor răspunde la întrebări. Workshop-urile organizate de companii sunt targetate și se adresează tinerilor din anumite domenii, conform cerințelor companiilor. De exemplu, partenerii noștri BUW, Sykes și Bombardier caută în această perioadă vorbitori de germană; EY tineri cu studii economice și vorbitori de engleză, WNS și Accenture vorbitori de două limbi străine la nivel avansat; E-ON, Tenaris și Léoni tineri cu studii tehnice, iar Steelcase studenți cu studii în Arhitectură și design interior. Dar avem și companii care se adresează tuturor tinerilor care sunt interesați de compania lor, cum ar fi Lidl.

Cine sunt speakerii evenimentul din acest an?

Ca în fiecare ediție, avem un mix de speakeri, din domenii variate, astfel încât participanții să poată alege la sfârșitul evenimentului informațiile care le sunt potrivite lor și pe care să le poată folosi în viitor. Dintre speakerii acestei ediții îi putem aminti pe Călin Biriș, Hedi Hoka, reprezentanții Bombardier, Steelcase, WNS, Léoni etc.

Ce vor învăța cei care vor participa la eveniment?

În cadrul conferințelor în această ediție abordăm două teme:

20 aprilie – Noroc vs. Oportunitate, în cadrul căreia vom discuta despre diferența dintre a te lasă pe mână destinului și a profita de fiecare oportunitate care ți se ivește în cale și, mai ales, dacă poți creea tu condițiile apariției oportunităților.

21 aprilie a€“ Eșecul a€“ prima lecție de (auto)motivare. Ne dorim ca tinerii să înțeleagă că pentru a reuși să ajungă acolo unde și-au propus uneori se pot lovi și de eșecuri sau greșeli, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să abandoneze lupta.

gen2

Ce pot învăța participanții în cadrul workshop-urilor?

Workshop-urile susținute de comapanii au ca principal scop prezentarea companiei, a mediului de lucru și a oportunităților pe care le au pentru tinerii prezenți. Fiecare companie face acest lucru în stilul propriu, prin activități practice și exerciții sau chiar simulări de interviu. Avem și companii care aleg teme de dezvoltare personală care să ajute participanții să descopere lucruri despre ei înșiși.

Cum se face selecția participanților?

Participanții sunt selectați în primul rând în baza activităților extracurriculare pe care le desfășoară (voluntariat, proiecte personale etc.), în baza CV-ului și a profilului solicitat de companii. De asemenea, în formularul de înscriere avem și câteva întrebări de logică/perspicatitate. Răspunsurile ne ajută să analizăm modul de gândire al tinerilor și viziunea lor. Evenimentul se adresează tinerilor high-potențial, iar selecția este una destul de riguroasă. În fiecare ediție selectăm un număr de 200 de tineri care pot participa la eveniment.

Transmiteți câteva cuvinte cititorilor noștri.

Recomandarea noastră principală pentru tinerii cu care ne-am întâlnit de-a lungul timpului a fost și rămâne în continuare să aibă încredere în ei și în forțele lor. Să indrăznească și să investească în orice oportunitate care li se ivește în cale. Noi avem mare încredere în generația care vine din urmă, iar investiția noastră în acest eveniment nu rămâne fără rezultat.

Îi așteptăm la BuzzCamp pe 20 și 21 aprilie, la Hotel Ramada!

Înscrieri pe BuzzCamp/Cluj!

Citește în continuare alte interviuri publicate de echipa bunadimineata.ro !

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *