Search
Generic filters
Exact matches only

[Interviu] Victor Gavronschi: ”MK4IT va oferi specialiştilor de marketing din IT perspectivele de a fi mai eficienţi într-un domeniu foarte concurenţial”

Marketing 4IT este cel mai important eveniment de marketing al toamnei dedicat sectorului IT din Cluj Napoca, și nu numai. 6 reprezentanți ai companiilor Microsoft, Samsung, Heimdal Security, Linkedin și Loopaa Marketing Agency, dar și un reprezentant al Parlamentului European își vor prezenta perspectivele asupra domeniului marketingului în firmel IT din România pe parcusul zilei de 17 noiembrie.

Pentru a afla mai multe detalii despre conferință, am stat de vorbă cu Victor Gavronschi, Managing Director la Loopaa Marketing Agency și unul dintre speakerii acestui eveniment.

De unde a pornit nevoia de a organiza un eveniment de marketing dedicat în totalitate sectorului IT din România?

Nevoia aceasta exista de mult pe piaţa locală de profil şi a devenit mai stringentă în ultima perioadă. De ce? E vizibil faptul că sectorul IT din România a devenit foarte concurenţial datorită înmulţirii companiilor din acest sector. Ca să ne facem o imagine mai clară, la finalul anului 2014, erau înregistrate undeva la 30.000 de firme în domeniul IT, de 5 ori mai multe decât în anul 2000.

Automat, cererea de specialişti în domeniu a crescut şi va continua să crească în perioada următoare, preconizându-se un necesar de aproximativ 300.000 de specialişti în domeniul tehnologic până în 2020. Dar problema este că, în condiţiile actuale, piaţa forţei de muncă specializate în IT acoperă doar 10% din necesar, conform unor statistici.

Aici apare marea dilemă a companiilor de IT din România: cum să atragă şi să păstreze cei mai valoroşi angajaţi pentru a livra servicii şi produse de valoare? Marketingul este o soluţie la această întrebare, iar tot acest context este vizat de către evenimentul Marketing 4IT.

Un alt front al bătăliei duse de companiile din IT este cel al dezvoltării pe termen lung al business-urilor. Este viabil modelul de outsourcing care a funcţionat atâţia ani? Dacă da, pentru cât timp? Viitorii angajaţi din IT îşi doresc să lucreze pentru o companie care face outsorucing? Este o soluţie cea a dezvoltării de produse proprii?

Iată un alt set de întrebări la care vom încerca să răspundem în cadrul evenimentului Marketing 4IT.

Cui i se adresează această conferință? Care este profilul participantului la MK4IT?

Principalii participanţi vizaţi sunt oamenii de marketing ce lucrează în companii de IT la nivel local. Un alt segment este cel al oamenilor din departamente precum HR sau administrativ care îndeplinesc roluri de marketing în aceste companii, gestionând aspecte legate de comunicarea internă şi brand de angajator.

Şi nu în ultimul rând, trebuie spus că evenimentul Marketing 4IT va reprezenta o oportunitate bună pentru oricine va dori să-şi facă o imagine mai clară asupra a ceea ce reprezintă marketing în sectorul IT din România.

Cu ce este diferit acest eveniment față de alte evenimente din domeniu?

MK 4 IT – The Marketing Event dedicated to the IT sector

Find out why are we organizing Marketing 4 IT and why you should come!

Publicată de Loopaa pe Vineri, 13 noiembrie 2015

În primul rând, evenimentul este dedicat marketingului din domeniu. Vorbim de marketing în IT, cu oameni din marketing, tematici la subiect, dar şi perspective diferite asupra aceluiaşi domeniu.

Acest lucru ne va permite să ne focusăm asupra unor probleme reale cărora să le găsim soluţii eficiente. Noi am solicitat în mod expres speakerilor un conţinut bazat pe nevoile exprimate de clienţii din IT şi asta va da relevanţă discuţiilor din cadrul evenimentului.

Care sunt punctele sau problemele principale care vor fi atinse în cadrul conferinței?

Principalele puncte ale evenimentului vor viza probleme precum: generarea de conţinut în domeniul IT, poziţionarea corectă a companiilor de profil, întărirea brandului de angajator şi comunicarea lui în piaţă, tactici de marketing online, toate acestea fiind expuse pe baza unor experienţe relevante a speakerilor invitaţi.

Ce vor putea învăța participanții? Cu ce cunoștințe vor rămâne?

Participanţii vor afla date asupra domeniului de IT din România, exemple de best-practices din domeniu, dar şi tactici concrete care (sperăm noi) să fie aplicabile din ziua următoare a evenimentului.

Spune-mi 3 avantaje pentru care cei aflați în domeniu ar trebui să participe la MK4IT?

Marele avantaj este cel al oportunităţii de knowledge-sharing, fiind un eveniment dedicat domeniului de IT. Toţi vom avea ocazia de a discuta de probleme actuale ale domeniului ce ne vizează în mod direct.

Un alt avantaj este reprezentat de speakerii prezenţi la eveniment, oameni cu o experienţă extensivă în domeniu care vor avea de împărtăşit informaţii valoroase.

Iar la final, acest eveniment nu se doreşte a fi unidirecţional, ci mai mult un panel de workshopuri interactive în cadrul cărora participanţii au ocazia să afle răspunsuri la întrebări punctuale ce vizează provocările lor profesionale actuale.

Cine sunt speakerii?

Sunt 6 speakeri cu experienţă în domeniul IT şi care îşi desfăşoară activitatea în companii de renume, precum: Samsung, Linkedin, Heimdal Security sau Microsoft.

Iar ca tematicile să fie cuprinzătoare, avem şi 2 perspective diferite, reprezentate de un specialist de la Parlamentul European şi un om de agenţie… în acest caz, voi fi chiar eu.

Dar mai multe informaţii vă invit să aflaţi direct pe website-ul evenimentului: mk4it.loopaa.ro

Care este ideea principală în jurul căreia se învârte MK4IT?

mk4it

Evenimentul îşi propune să reunească profesionişti în marketing şi comunicare din companii de renume şi specialişti de marketing din companiile IT locale, în cadrul unor discuţii deschise despre situaţia actualaă a marketing-ului din companiile IT.

Mai pe scurt: MK4IT va oferi specialiştilor de marketing din IT perspectivele de a fi mai eficienţi într-un domeniu foarte concurenţial.

Care crezi că vor fi marile schimbări ale anului 2016 în materie de marketing?

Cred ca vor fi mai degrabă nişte îmbunătăţiri şi dezvoltări ale unor trenduri deja existente. Concret, văd o dezvoltare a marketingului relaţional, corelată cu dezvoltarea tehnologică (şi aici fac referire în special la smartphone-uri). Marketerii dispun de o serie de informaţii pe care au ocazia acum de a le folosi pentru stabilirea unor relaţii mai strânse cu clienţii lor. Fie că vorbim de locaţia ta sau diverse obiceiuri de achiziţie, companiile vor investi mai mult în 2016 pentru a răspunde în mod direct nevoilor tale specifice de consumator.

Pentru companiile din România, cred că investiţiile de anul viitor vor viza generarea de conţinut de calitate pentru clienţii lor, dar şi automatizarea proceselor de marketing.

La nivel mondial, va fi interesant să urmărim dezvoltarea tehnologiilor de realitate virtuală, precum şi intenţia unor platforme de Social Media în direcţia dezvoltării modulelor de căutare, fapt ce va stârni o competiţie directă cu motoarele de căutare clasice, Google sau Bing.

Specific pentru specialiştii locali în marketing, consider că mai avem mult de recuperat faţă de alte ţări, iar acest lucru ar trebui să indice o nevoie a acestora de a apela la toate sursele de pregătire profesională pentru a fi mai buni. Important în acest stadiu este să facem bine ceea ce trebuie să facem ca şi marketeri… mult mai mult decât să facem ceva nou.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *