Search
Generic filters
Exact matches only

[Cluj] The Power of Storytelling sau Secretele poveștilor bine scrise

The Power of Storytelling

Poveștile țin oamenii în viață și oamenii dau viață poveștilor. Cu acest gând îmi place să îmi amintesc de mama. Povestea mai mereu și avea un mod diferit de a face asta. Eu mă așezam cuminte lângă ea și ascultam atent. Vocea caldă mă ducea în alte lumi și eram mereu cuprins de farmecul descrierilor, personajelor și întâmplărilor.

The Power of Storytelling
foto

”A fost o dată ca niciodată…”

Cu această frază arhicunoscută și-a început Cristian Lupșa speech-ul la The Power of Storytelling, ediția din Cluj-Napoca. Povestea lui începe cu bunicul Toto care spunea povești  despre prinți, castele, veșnicele lupte cu dragoni și zmei, mereu finalizându-se cucerirea fetei Împăratului Roșu, Verde sau de oricare altă culoare. În Aula aproape plină de la  FSPAC, editorul revistei Decât o revistă, afirma cu un glas resemnat: ”Oamenii nu mai spun povești deoarece consideră că sunt pentru copii, nu au informațiile necesare, sunt suspecte și le considerăm  neserioase.” Nu am putut sa fac altceva decât să îi dau dreptate.

The Power of Storytelling
foto

Pentru a înțelege printr-un exemplu practic, Cristian ne-a prezentat un filmuleț realizat în 1944 pe care îl puteți urmări aici:

”Suntem programați să răspundem lumii în povești. Când veți auzi data viitoare a fost odată, să știți că urmează o luptă la care trebuie să fiți atenți.” La  final, Cristian ne-a înșiruit motivele pentru care contează să spui povești:

– convingi

– conduci

– explici

– emoționezi

– conturezi

– transformi

The Power of Storytelling
foto

Al doilea speaker la The Power of Storytelling Cluj a fost Mircea Tomescu. Cu un aer boem, Mircea este director al agenției Graffiti PR din București. A fost persoana care a avut  încredere în proiectul Decât o Revistă de la început și agenția a finanțat primul număr al revistei. Ceva diferit despre el? Nu are cont de Facebook și nu este atras de Social Media.

Mircea ne-a vorbit despre importanța poveștilor în lumea brandurilor. ”Brandingul este un curs de mitologie modernă: poveste simbolică, explicații, semnificație și ritual.” Așa cum bine știm, cele mai  puternice branduri au în spate o poveste bine scrisă: Coca-Cola, Apple, Jack Daniels, Lucky Strike, McDonal’s, KFC, Armani, Ford, etc. Făcând o scurtă analiză asupra brandului Tiffany,  ne-a oferit exemple de legături care formează un brand de succes.

The Power of Storytelling
foto

Cireașa de pe tort a fost însă la final. Stăpână pe sine, având un istoric profesional impresionant, jurnalista americană Jacqui Banaszynski a avut maxima de atenție a participanților  când a luat cuvântul. Câștigătoare a unui premiu Pulitzer, Jacquin ne-a povestit despre articolele care au avut cel mai mare succes în cariera sa și despre experiențele trăite în România.

La finalul prezentării sale aveam notate în carnețelul primit la check-in două cuvinte extrem de importante: diferit și emoție. Încă nu s-a găsit formula magică prin care un articol să fie de succes, însă dacă articolul tău respectă cele două cuvinte mai sus menționate, îți vei lăsa amprenta asupra cititorului.

Un citat care mi-a plăcut foarte mult: ”Get an idea and follow to see where it gets you.”

The Power of Storytelling
foto

Prima ediție a The Power of Storytelling s-a încheiat cu o degustare de vin și o seară plină de networking. Biletele pentru această ediție s-au epuizat în 3 zile și organizatorii se gândesc să pregătească noi evenimente în viitor pentru toți pasionații de povești bine scrise.

foto

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *