Search
Generic filters
Exact matches only

[Review] Filmul The Hateful Eight

După două premii Oscar câștigate și numeroase alte nominalizări la festivaluri importante de film, celebrul regizor american Quentin Tarantino revine, la începutul anului 2016, pe marile ecrane. La începutul acestei săptămâni a avut loc lansarea oficială a filmului The Hateful Eight (Cei 8 odioși), cel de-al 8-lea lungmetraj al său.

Acțiunea filmului este plasată la câțiva ani de la încheierea Războiul Civil American, în ținutul înzăpezit al statului Wyoming. Lungmetrajul prezintă povestea a opt personaje: doi vânători de recompense, un viitor șerif și cinci membri ai bandei lui Jody Domergue (Channing Tatum), un grup de tâlhari foarte căutat. Acțiunea se petrece în jurul vânătorului de recompense John Ruth (Kurt Russell) și a prizonierei sale, Daisy Domergue (Jennifer Jason Leigh), care se îndreaptă spre orașul Red Rock pentru a o preda justiției, pentru a fi spânzurată. În drum spre oraș, Ruth și prizoniera sa se întâlnesc cu Marquis Warren (Samuel L. Jackson), un fost membru al armatei de unioniști devenit vânător de recompense și Chris Mannix (Walton Goggins), un renegat din sud care susține că este noul șerif al orașului Red Rock, pe care îi ia la el în trăsură. Din cauza viscolului însă, aceștia sunt nevoiți să oprească la un popas pentru trăsuri, aflat în drum spre Red Rock. Aici, cei patru sunt întâmpinați de membrii bandei, a cărui conducător este fratele prizonierei. Cei patru tâlhari își ascund identitatea și, prin diferite tertipuri, încearcă să o elibereze pe Daisy Domergue.

Deși acțiunea filmului este oarecum statică, aceasta prezentând doar două cadre principale – ținutul înghețat al Wyoming-ului și popasul pentru trăsuri condus de Minnie Mink – filmul este captivant, prin faptul că oferă în permanență senzația de neprevăzut, Tarantino arătându-și, și de această dată, talentul său de a ține treaz interesul privitorului, atât prin povestea în sine, cât și prin modul ei de prezentate, pe capitole.

Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult la acest lungmetraj a fost modul în care Quentin Tarantino a reușit să creeze o poveste care să poată satisface dorințele unui public foarte diversificat. Prin filmul „The Hateful Eight” (Cei 8 odioși) regizorul american a reușit să atragă atât pasionații de comedii, prin situațiile și replicile comice prezente în film, cât și pe cei care preferă dramele, prin încercarea disperată de a o salva pe Daisy Domergue, iar pe cinefilii pasionați de filmele de acțiune, prin lupta pentru supraviețuire dusă de personajele principale. În plus, pe mine m-au impresionat și peisajele superbe prezentate în film.

The Hateful Eight se alătură listei filmelor de succes a regizorului Quentin Tarantino, fiindu-i acordată nota deja nota 8.00 de către utilizatorii IMDB, cea mai mare bază de date oficială cu filme din lume.

Filmul The Hateful Eight (Cei 8 odioși) a fost lansat oficial pe data de 15 ianuarie 2016 și încă poate fi vizionat în cinematografele din România. Poți afla mai multe despre acesta și despre regizorul Quentin Tarantino pe site-ul IMDB.

Voi ce alte filme regizate de Quentin Tarantino ați mai văzut?