Search
Generic filters
Exact matches only

5 metode testate științific prin care să te eliberezi de stres

Stresul se află în permanență în viața noastră și, deși este benefic pe termen scurt, atunci când își face cunoscută prezența prea des, poate dăuna sănătății tale în mai multe feluri decât îți poți imagina. Stresul poate fi vinovat pentru kilogramele în plus pe care le-ai acumulat, pentru tensiunea arterială ridicată sau pentru gastrita pe care ai făcut-o. Mai rău însă, stresul poate fi de vină pentru un atac de cord. Ca să nu ajungi acolo, e important să înveți să menții stresul sub control. Iată 5 metode testate științific, prin care poți face asta.

Respiră adânc

Atunci când ești stresat, creierul tău dă comanda ca respirația ta să devină superficială și rapidă. Atunci când se întâmplă asta, încearcă să îți controlezi respirația. Trage aer adânc în piept și expiră-l încet. Fă asta în mod repetat, iar treptat, corpul tău se va calma, crezând că pericolul care a cauzat stresul a trecut.

Contractează-ți mușchii

Un alt efect al stresului este tensiunea acumulată în mușchi. Ca să eviți ca asta să se întâmple contractează-ți și relaxează-ți fiecare grupă de mușchi pentru câteva secunde. Repetă asta de câteva ori în fiecare zi și vei vedea cum astea te aduce mai aproape de starea de relaxare pe care ți-o dorești.

Ascultă muzică clasică

Cercetătorii au descoperit că muzica lentă, clasică este benefică pentru organism. Mai mult, ritmul lent al unor compoziții precum cele ale lui Bach sau Beethoven, au efecte calmante asupra organismului tău și, în plus, promovează sănătatea inimii tale pe termen lung.

Fă o plimbare

Mișcarea lentă te poate ajuta să te calmezi și să scazi nivelul de cortizol din organismul tău (cortizolul este hormonul care îți cauzează stres, atunci când se află în organism în cantități ridicate). O plimbare, pe lângă faptul că îți oxigenează creierul și îți oferă oportunitatea să faci puțină mișcare, are un efect calmant asupra organismului tău. Încearcă să alegi locuri cu multă verdeață, precum parcurile, pentru a maximiza efectul.

Împrietenește-te cu stresul

Dacă niciuna dintre metodele de mai sus nu te ajută să te eliberezi de stres, încearcă să te „împrietenești” cu acesta. Mai exact, învață să îți folosești stresul, în avantajul tău. Astfel, efectele sale nu vor mai fi atât de nocive. Există mai multe studii care dovedesc faptul că studenții care au fost învățați că stresul îi ajută, se descurcă mult mai bine la îndeplinirea anumitor sarcini și erau mai încrezători în propriile forțe. Ca să fie și mai bine, se pare că tensiunea arterială a acestora nu a fost afectată de stres.

Newsletter

Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *