Top 20 cele mai sănătoase alimente

alimente sanatoase

Descoperă cele mai sănătoase alimente din lume și include-le în alimentația ta zilnică. Cu un conținut bogat în nutrienți, aceste alimente nu trebuie să lipsească din mesele tale. Mai jos, am pregătit o listă cu top 20 cele mai sănătoase alimente.

  1. Migdale

Dispun de un conținut bogat în Vitamina B, contribuind la îmbunătățirea aspectului pielii, având și o cantitate mare de calciu. Sunt o sursă importantă de fier, ajutând la producția numărului de celule roșii din sânge.

  1. Mere

Sunt cele mai consumate fructe din lume, iar o parte dintre beneficiile pe care acestea le oferă organismului nostru sunt: reglarea nivelul de zahăr din organism, diminuarea kilogramelor nedorite, menținerea sănătății florei intestinale, creșterea nivelului de energie.

  1. Avocado

Este una dintre cele mai bune surse de grăsimi, iar pe termen lung ajută la menținerea sănătății, a unei siluete perfecte și a frumuseții.

  1. Sfeclă

Utilizarea sfeclei ajută la producția de globule roșii, care au un rol esențial în îmbunătățirea respirației. Aceasta nu îngrașă deoarece are un conținut scăzut de calorii și este bogată în potasiu și acid folic (Vitamina B9).

  1. Fasole

Cunoscută ca fiind „mâncarea săracului”, fasolea se bucură de cea mai mare cantitate de fibre dintre toate legumele. Consumată în mod constant, aceasta reduce apariția unor boli și ajută la întărirea sistemului imunitar.

  1. Coacăze

Aceste fructe de pădure contribuie la reducerea riscului de afecțiuni cardiovasculare, suplimentează aportul de magneziu și tratează diverse probleme digestive.

  1. Broccoli

Unul dintre cele mai populare alimente din lume, broccoli, ajută la protejarea vaselor sanguine datorită dezvoltării unor enzime. Dispune de un conținut bogat în: fibre, vitamina C și vitamina K.

  1. Cireșe

Pe lângă gustul delicios pe care ni-l oferă cunoscutele cireșe, acestea au și o serie de beneficii mai puțin menționate. Sunt bogate în nutrienți esențiali care au rolul de a întări sistemul imunitar, ajută la tratarea multor boli și previn diverse afecțiuni.

  1. Ciocolată neagră

O modalitate simplă de a-ți scădea tensiunea arterială este consumarea ciocolatei negre. Totodată, aceasta este bogată în antioxidanți, poate îmbunătăți circulația sanguină, iar pe timp de vară, consumul ei protejează pielea de razele soarelui.

  1. Ouă

Chiar dacă nu se știe încă care a fost primul, oul sau găina, acesta este bogat în nutrienți necesari organismului. El conține vitamine (A, B2, B5, B6, B12, D, E, K), Omega 3, crește nivelul de colesterol sănătos și protejează vederea. În plus, ouăle ne fac mai deștepți.

  1. Semințe de in

Inul este una dintre cele mai vechi plante cultivate în China și Egiptul Antic, iar semințele sale contribuie cu un aport esențial de grăsimi, reducând considerabil riscul îmbolnăvirii de diabet, cancer sau boli cardiovasculare.

  1. Ghimbir

Durerile abdominale pot dispărea folosind un tratament vechi, însă eficient. Ghimbirul are un puternic efect asupra întregului nostru organism tratând tulburările respiratorii și contribuind la vindecarea răcelilor. Mai mult decât atât, el îmbunătățește circulația sanguină, combate infecțiile și inflamațiile și ajută la îngrijirea pielii.

  1. Ceai verde

Dintre nenumăratele beneficii ale ceaiului verde, cele mai importante sunt: arderea caloriilor, reducerea riscului apariției unui accident vascular cerebral, lupta cu celulele canceroase, încetinirea procesului de îmbătrânire, tratarea durerilor de cap, menținerea nivelului de zahăr scăzut în sânge, dar și multe altele.

  1. Varza Kale

Un principal avantaj care o plasează în lista celor mai sănătoase alimente este conținutul scăzut de calorii. Conține acizi grași Omega 3, vitamina K, vitaminele A, E și C, fier, fosfor, magneziu, potasiu, cupru și zinc.

  1. Kefir

Toamna, când sistemul nostru imunitar devine tot mai sensibil, kefir-ul este unul dintre alimentele recomandate, care întărește sistemul imunitar. În plus, acesta contribuie la o piele sănătoasă și ajută la dezvoltarea corespunzătoare a oaselor.

  1. Afine

Deși nu sunt cunoscute ca fiind cele mai sănătoase fructe, acestea au nenumărate beneficii despre care ar trebui să știm. Eele luptă împotriva bolilor, în special împotriva infecțiilor apărute la nivelul tractului urinar.

  1. Ulei de măsline

Consumat în mod regulat, uleiul de măsline previne cancerul. Alte proprietăți ale acestuia sunt: protejarea celulelor pielii, prevenirea apariției bolilor cardiovasculare, regenerarea țesutului globului ocular, întărirea danturii și a oaselor, dar și multe altele.

  1. Portocale

Portocalele sunt o sursă bogată de nutrienți, contribuind atât la menținerea unei vieți sănătoase, cât și a frumuseții.

  1. Fistic

Pe lângă gustul său delicios, fisticul se bucură de o listă lungă de beneficii pe care le are asupra organismului, dacă este consumat în mod regulat. Printre acestea se numără: scăderea în greutate, menținerea sănătății sistemului digestiv, combaterea inflamațiilor și a anemiei.

  1. Rodii

Deși în cele mai multe cazuri, consumul de rodii este o adevărată provocare, beneficiile pe care aceste fructe le au sunt numeroase. Ele au efect anti-îmbătrânire, luptă împotriva cancerului și a bolilor de inimă, fiind recomandate femeilor însărcinate pentru a preveni unele probleme care sunt posibile să apară în timpul sarcinii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.