Micul dejun înainte de alergare

Dacă te numeri printre oamenii care preferă să facă mișcare dis de dimineața și modul tău de mișcare este alergatul, știi că trebuie să îți energizezi corpul pentru a avea forța necesară să îți duci rutina de exerciții la bun sfârșit.

Află ce funcționează mai bine pentru tine

Fiecare om reacționează diferit la combinația dintre consumul de mâncare și depusul de efort. De aceea e important să știi ce funcționează pentru tine. Dacă încă nu știi, începe cu un experiment: consumă o gustare bogată în carbohidrați (de exemplu o banană) cu 90 minute înainte să alergi. Dacă nu ai probleme cu stomacul în urma antrenamentului, poți muta gustarea cu 15-20 min mai aproape de ora la care alergi, până găsești cel mai mic timp pe care îl poți avea între mâncare și antrenament.

Ce să eviți înainte de alergare?

Așa cum am menționat mai sus, alimentele pe care le consumi trebuie să fie bogate în carbohidrați pentru ca tu să poți avea un nivel optim de energie. Alimentele pe care trebuie să le eviți sunt cele care sunt bogate în fibră, cele bogate în grăsimi sau cele foarte condimentate. Totodată, încearcă să nu consumi prea multă cafeină sau alcool înainte de a alerga.

Încearcă să urmărești indicele glicemic (IG) al alimentelor pe care vrei să le consumi. Un aliment cu un IG mare, este perfect pentru a-ți oferi energie în timpul alergării, în timp ce alimentele cu IG mic sunt consumate de regulă în timpul meselor principale.

Sugestii de gustări înainte de alergare

Micul dejun e considerat o masă principală, ceea ce înseamnă că ar trebui să îl consumi după ce ți-ai făcut antrenamentul de dimineața. Însă dacă trebuie să mănânci ceva înainte de a alerga, ai opțiunea de a alege o gustare (îi poți spune micul dejun, partea 1) bogată în carbohidrați. Printre opțiuni ai o banană, o portocală sau un bol de cereale. Nu uita să te hidratezi bine înainte și în timpul antrenamentului, pentru performanță optimă.

După antrenament, poți lua partea a 2-a de mic dejun, bogat, de această dată, în fibre și proteine care îți vor oferi energie pe parcursul zilei și vor reface țesuturile afectate în timpul alergării.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.