Rețetă de Hummus

Superalimentele aduc un aport important de fibre și proteine micului dejun. Pentru că năutul este și el un superaliment, azi vă propunem o rețetă de hummus. E perfect de întins pe o felie de pâine integrală prăjită.

Ingrediente:

400 g boabe de năut*
1 cățel usturoi
3 linguri ulei de măsline
2 linguri zeamă de lămâie
Sare după gust
(opţional) condimente – paprika, frunze de pătrunjel, etc.

*Dacă optați pentru năut prefiert, la conservă, păstrați apa de pe boabe pentru prepararea hummusului. Dacă optați să fierbeți chiar voi boabele de năut, țineți-le peste noapte în apă rece apoi fierbeți-le înainte de prepararea hummusului. Și aici, păstrați o cantitate din apa în care ați fiert năutul pentru preparare.

Mod de preparare:

Boabele de năut, fierte și limpezite cu apă rece, se pun în robotul de bucătărie. Se adaugă sarea, zeama de lămâie și 4-5 linguri din apa rezervată de pe boabele de năut. Începeți procesarea boabelor adăugând câte puțin din uleiul de măsline. Continuați până compoziția devine o pastă omogenă. Dacă pasta e prea uscată, mai puteți adăuga câte o lingură de apă sau ulei de măsline.

Pasta de năut se toarnă într-un recipient și se presară cu puțin ulei de măsline, paprika/pătrunjel tocat sau alte mirodenii după gust. Se servește cu o felie de pâine integrală prăjită sau crackers.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.