Search
Generic filters
Exact matches only

5 semne că ar trebui să mănânci mai multe proteine

Tot mai multe diete sunt bazate pe un aport mare de proteine, deoarece corpul are nevoie de mult mai multă energie pentru a le consuma şi astfel se poate scădea în greutate. Dar pentru femeile care nu ţin o anumită dietă ci doar încearcă să mănânce mai sănătos, există câteva semne care ne spun dacă e cazul să consumăm un aport mai mare de proteine.

  1. Ai poftă de dulciuri constant. Ai crede că dacă nu mănânci suficiente proteine, vei avea poftă de carne sau ouă, nu? Dar una din funcţiile principale ale proteinelor e aceea de a ţine nivelul zahărului din sânge constant. Aşa că dacă nu consumi destule proteine, cu siguranţă vei simţi nevoia de a mânca rapid ceva dulce.
  2. Ai impresia că totul e în ceaţă. Un alt motiv pentru care nivelul zahărului din sânge e important, e acela că te ajută să rămâi concentrată. Atunci când nu mănânci destule proteine ai impresia că nu poţi să urmăreşti cu atenţie ce se discută sau uiţi anumite lucruri. Consumând doar carbohidraţi, vei avea mici puncte în care energia îţi va fi restaurată, dar doar pe termen scurt.
  3. Îţi cade părul. Proteinele sunt cele care au un rol important în construcţia celulelor, inclusiv a celor din foliculii părului. Dacă nu consumi suficiente proteine, părul va deveni mult mai slab şi va cădea. Dacă observi un astfel de semn, e bine să investighezi situaţia şi să vezi dacă e din cauza lipsei de proteine sau există un alt motiv pentru deteriorarea lui.
  4. Te simţi slăbită. Proteinele sunt esenţiale pentru a clădi muşchii.  Şi dacă nu îi dai corpului aportul necesar de proteine, muşchii vor slăbi şi nu vei mai putea face exerciţiile care te ţineau în formă.
  5. Te îmbolnăveşti tot mai des. Proteinele sunt necesare pentru a construi toţi compuşii din sistemul nostru imunitar. Dacă răceşti constant sau ai infecţii mai des decât ceilalţi, dar starea ta de sănătate e în general bună, acesta s-ar putea să fie un semn al lipsei de proteine.

Faptul că ai adoptat o dietă vegetariană nu este o scuză pentru lipsa de proteine. Alimente precum ouăle, cartoful, spanacul, fasolea, broccoli sau porumbul sunt bogate în proteine aşa că e important să te asiguri că le ai incluse în dieta zilnică. Nu doar carnea ne poate aduce sursa necesară de proteine, ci şi legumele şi fructele.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *