logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Plan alimentar ce luptă cu Candida

Să suferi de o infecţie cu candida nu este deloc distractiv, dar partea bună e că o poţi combate printr-o alimentaţie echilibrată şi o dietă strictă ce să conţină cât mai multe alimente-probiotice naturale. În cazul în care nu eşti familiarizată şi asta e prima dată când ai o infecţie cu Candida trebuie să ştii că această ciupercă există în corpul fiecărui om însă uneori această se înmulţeşte prea tare şi scapă de sub control. Cel mai adesea se întâmplă când mâncăm prea multe dulciuri, carbohidraţi rafinaţi şi alimente procesate, mâncare cu care Candida se hrăneşte, apoi erupe sub diverse forme: infecţie vaginală, sensibilitate la alimente, alergii şi erupţii cutante, balonare, diaree, constipaţie, hipoglicemie etc. Citeşte mai multe aici -> Simptome, cauze şi tratament pentru a combate Candida!

Din punct de vedere alimentar, atunci când urmaţi un tratament trebuie să ţineţi şi o dietă strică. Această dietă are scopul de a imuniza organismul pentru ca bacteriile bune să lupte cu Candida şi să o aducă din nou în termeni normali.

Alimentele pe care trebuie să le consumaţi sunt:

Spirulina este o algă de mare foarte populară, care este, de asemenea, numită şi alga verde. Spirulina este foarte asemănătoare cu chlorella (o altă plantă medicinală ce combate Candida şi pe care o găsiţi la Plafar) dar spirulina are un aport mai mare de proteine şi vitamina B12 şi o găsiţi în orice farmacie sub formă de pastile sau praf.. Poţi să o consumi între mese sau poţi să o adaugi zdrobită în salate, în smoothie etc.

Kefirul –cel mai natural probiotic şi cel mai bun în lupta cu Candida. Sunt sigură că aţi consumat până acum Kefir, se găseşte la ranionul cu lactate şi e un fel de iaurt dar conţine granule de kefir fermentate în medii cum ar fi iaurtul sau laptele. Kefirul dar şi orice alt tip de iaurt (fără fructe şi neîndulcit) trebuie să stea la baza unei diete împotriva infecţiei cu Candida şi trebuie să consumaţi zilnic. Din câte ştiu, în cazul infecţiilor vaginale, puteţi să vă spălaţi cu kefir (organic) în zona afectată şi va reduce rapid simptomele (în special mâncărimea).

Quinoa, Tărâţe de ovăz şi Hrişcă – Aceste cereale conţin o cantitate mare de fibre, excelente pentru sistemul digestiv şi vor ajuta la eliminarea toxinelor Candida. Puteţi folosi şi biscuiţi quinoa, făină de hrişca etc. Pe toate le găsiţi în Plafar dar şi în Supermarket la raionul (Fără gluten sau Mâncare Sănătoasă).

Ierburi şi condimente (oregano, busuioc, usturoi, ghimbir, boia, muştar,chilli etc) – Toate au proprietăţi antioxidante şi antifungice. Ele pot îmbunătăţi, de asemenea, circulaţia şi reduc inflamatia ( în special în cazul infecţiilor vaginale).

Legume fără amidon (roşii, castraveţi, vinete, salată, spanac etc) – Cu cât consumaţi mai multe legume cu atât ajutaţi la reducerea Candidei care se hrăneşte cu zahăr şi amidon. Cumpăraţi cât mai multe legume proaspete şi consumaţi-le crude, gătite la abur sau pe grătar.

Alimentele pe care trebuie să EVITAŢI să le consumaţi sunt:

Legumele cu amidon (cartofii dulci, cartofi, porumb, sucuri de fructe şi legume, sfeclă, mazăre, pastarnac şi fasole), zahăr sub orice formă (miere, ciocolată, nutella, prăjituri, siropuri) alimente cu amidon (orez, paste,pâine albă) nu aveţi voie nici un fel de fructe (fiindcă au zaharuri), nici un fel de peşte (în afară de sardine şi somon) caju, alune şi fistic!

În timpul dietei împotriva Candidei trebuie să renunţaţi total la alcool; să fumaţi cât mai puţin, să nu vă stresaţi şi să mâncaţi cât mai sănătos!

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.