logo
Search
Generic filters
Exact matches only

[Studiu] Vitamina D contribuie la prevenirea bolilor de inimă

Un studiu realizat recent arată că vitamina D poate fi folosită pentru prevenirea bolilor de inimă, aceasta îmbunătățind considerabil capacitatea inimii de a pompa sânge în organism.

Vitamina D este vitală pentru sănătatea oaselor şi a dinților şi poate avea beneficii importante de sănătate.

În cadrul cercetării, vitamina D a fost administrată unui număr de 163 de voluntari cu insuficiență cardiacă, vârsta medie a acestora fiind de 70 de ani. Deși subiecții aveau obiceiul de a petrece timp în aer liber, aveau un nivel scăzut de vitamina D chiar şi în timpul lunilor de vară.

Ei petrec mai puţin timp afară, dar capacitatea pielii de a produce vitamina D, de asemenea, devine mai puţin eficace cu vârsta şi nu înțelegem exact motivele”, a declarat consultantul cardiolog Dr. Klaus Witte.

Pacienților li s-a administrat o tabletă de vitamina D de 100 mg sau una placebo, timp de un an. Ulterior, cercetătorii au măsurat impactul asupra insuficienţei cardiace. Schimbarea a fost vizibilă, inima pompând cu mult mai multă putere sângele în organism.

Echipa de cercetători, care a prezentat rezultatele la o reuniune a Colegiului American de Cardiologie, a descris rezultatele ca fiind uimitoare. „Este uimitor că administrarea vitaminei D poate avea efecte benefice asupra sănătăţii cardiace. Este pentru prima dată când cineva a arătat asta în ultimii 15 ani”, au declarat cercetătorii.

Este la fel de ieftină ca chipsurile, dar fără efecte secundare”, a explicat pentru BBC medicul cardiolog Klaus Witte, preluat de Mediafax. Potrivit acestuia, inima pacienților care primiseră suplimente de vitamina D s-a şi micşorat considerabil, semn că a devenit mai eficientă.

Cu toate acestea, cercetătorii nu cred că o doză ridicată de vitamina D ar trebui prescrisă în mod normal pentru problemele de inimă. „Nu am ajuns încă în acel punct, nu pentru că nu ar exista o îmbunătățire a simptomelor, dar sunt necesare studii mai amănunțite în acest sens”, a explicat Dr. Witte.

Cele mai bogate surse naturale de vitamina D sunt somonul, macroul, tonul, sardinele, gălbenușul de ou, ficatul de vită, cerealele integrale, nucile, merele şi produsele lactate.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *