Prima casă de marcat mecanică a fost inventată de către James Ritty și John Birch în 1879. James a creat casele de marcat pentru că și-a dorit să oprească casierii frauduloși. Mai târziu, în anul 1906, Compania Naționala a Registrelor de numerar a proiectat o casă de marcat cu un motor electric.
Primele case de marcat au fost niște dispozitive mecanice care nu tipăreau chitanțe. Angajații erau astfel nevoiți să păstreze un registru pentru a nota fiecare tranzacție. Când cineva apăsa tasta pentru suma totală, un clopot începea să sune, urmat de deschiderea sertarului. De asemenea, clopotul avertiza administratorul sau proprietarul că are loc o vânzare. Acest instrument mecanic era destul de util și în zonele unde oamenii nu aveau acces la electricitate, cum ar fi piețele de vechituri.
Ei bine, datorită evoluției acestor instrumente de-a lungul timpului, lucrurile nu mai sunt chiar atât de simple și există mult mai multe aspecte pe care proprietarii de afaceri trebuie să le ia în considerare în zilele noastre, precum: instruirea angajaților sau fiscalizarea caselor de marcat.
În ultimii 130 de ani, casele de marcat s-au schimbat din punct de vedere al aspectului și al funcțiilor pe care le pot îndeplini. De exemplu, casele de marcat electronice pot calcula tranzacții financiare într-un mod mult mai avansat, cu funcții suplimentare, inclusiv acceptarea cardurilor de credit, verificarea datelor, urmărirea stocurilor, etc. Aceste sisteme moderne oferă o precizie mai mare și informații legate de vânzări destul de detaliate.
Sistemul POS este cel mai bun pentru majoritatea afacerilor, deoarece permite retailerilor să gestioneze toate tipurile de vânzări, tranzacții și operațiuni comerciale. Un sistem POS este una dintre cele mai bune investiții pe care le poate face un retailer, fiindcă acesta îmbunătățește performanța magazinului și urmărește rapid procesul de plată.
Un sistem POS eficient sau o casă de marcat digitala nu gestionează doar tranzacțiile, dar reușesc totodată să monitorizeze stocurile, să îmbunătățească relația cu clienții, să ofere rapoarte mai detaliate, să înregistreze tranzacții prin intermediul voucherelor sau al cardurilor cadou și multe altele.
Cum să faci alegerea potrivită? Ei bine, funcția de bază a tuturor caselor de marcat este aproape aceeași: de a înregistra tranzacțiile de vânzare, de a depozita numerarul și alte procese de plată.
Astăzi, există o multitudine de modele diferite ale registrelor de numerar disponibile pe piață, de la cele care îndeplinesc puține sarcini, dar suficiente, până la cele care au funcții avansate și mute alte opțiuni suplimentare. Nu orice afacere are nevoie de un sistem electronic POS de top. Un magazin mic poate avea nevoie doar de stocarea numerarului și înregistrarea vânzărilor, așa că o casă de marcat clasica va fi suficientă pentru acesta.
Dacă nu te-ai hotărât încă, Cria Soft vine în ajutorul tău cu o varietate de produse. În funcție de obiectivele și natura afacerii tale, cu siguranță vei găsi modelul potrivit.