logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile alimentelor la conservă

conserva peste

În ultimii ani, s-a produs o mare zarvă în jurul a ceea ce ar trebui să mâncăm. Există mai multe tendințe principale de alimentație sănătoasă, iar majoritățile dezbat faptul că fructele și legumele proaspete sunt pietrele de temelie ale unui regim alimentar echilibrat și ale unei vieți lungi și fericite, fără boli cronice.

Totuși, există opțiuni care pot aduce echilibrul de dietetice-nutrienți de care corpurile noastre au nevoie, aici mă refer la conserve. Țineți minte că acest tip de produse alimentare de cele mai multe ori vin la un preț mai mic și au un potențial de stocare mult mai mare. Să nu mai vorbim de faptul că puteți limita numărul de admisii ale pesticidelor prin consumul de legume proaspete sau fructe în lunile reci, în cazul în care ciclul de creștere naturală este limitat.

Conservele sunt o opțiune comună pentru mesele noastre, 60% din americani (din cei 1000 intervievați) au răspuns că folosesc acest tip de alimente o dată sau de două ori pe săptămână.

Un studiu a fost efectuat pe 5316 de americani (copii, adolescenți si adulți) timp de doi ani cu scopul de a analiza obiceiurile lor alimentare și nutrienți consumați. Consumatorii de produse alimentare conservate au fost plasați în trei grupe: utilizatori frecvenți, utilizatori medii și utilizatori rari.

Autorii au făcut o treabă bună în a separa vitaminele și nutrienții la care fiecare membru al grupului menționat mai sus este expus și în compararea consumului de alimente proaspete cu consumul de alimente conservate în ceea ce privește nutrienții consumați.

Una dintre concluziile acestui studiu este că consumul frecvent de produse alimentare conservate este asociat cu o alimentație mai sănătoasă. De asemenea, un raport mai mare de absorbție ale unor grupe de alimente recomandate și de nutrienții de zi cu zi care constau în fibre și proteine au fost descoperite.

În general, aceste rezultate arată că alimentele conservate ar putea fi opțiuni nutriționale robuste pentru îndeplinirea cerințelor alimentare. Țineți minte, de asemenea, că rezultatele generale în ceea ce privește aportul de nutrienți sunt încă departe de cantitățile ideale recomandate de regulile dietetice.

Există unele recomandări de conserve, care vor face ceva bun pentru voi:

  • Fructele de mare
  • Sardine și ton – sursă de calciu
  • Scoici – sursă de potasiu
  • Somon și sardine – sursă de vitamina D
  • Porumb – fibre; * În ciuda pierderii vitaminei C care are loc în porumbul conservat, încălzire prelungită în timpul acestui proces crește potențialul antioxidant al porumblui
  • Tomate – licopenul (Previne cancerul de sâni si cancerul de prostată)
  • Fasole – sursă de calciu, fier și proteine

Observație importantă: conservele conțin profiluri nutritive comparabile cu alimentele proaspete. Prin urmare, alimentele conservate pline de nutrienți ar trebui să fie considerate opțiuni sănătoase alături de alimentele proaspete, sau ca alternative sănătoase la alimente proaspete.

Sursa: Comerford, Kevin B. “Utilizarea frecventa a alimentelor Conservate este pozitiv asociata cu consumul grupurilor de mancaruri dense in nutrienti și consumarea de substanțe nutritive mai abundente de copiii și adulții americani.” Nutrienți 7.7 (2015): 5586-5600.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *