Search
Generic filters
Exact matches only

Cum poţi deveni mai concentrat la muncă?

Lucrând în domeniul creativ, m-am confruntat adeseori cu imposibilitatea de a fi productivă atunci când mediul nu era propice pentru a mă concentra şi a intra în starea necesară pentru aduce la bun sfârșit o idee. Astfel, m-am văzut nevoită să îmi dezvolt propriile tabieturi şi obiceiuri pentru a îmi creşte concentrarea şi a reuşi să fac faţă oricărei provocări. Iată câteva dintre ele:

1. Tabieturile de dimineaţă şi seară sunt respectate cu stricteţe. Dimineaţa mea începe cu nişte paşi specifici, după cei comuni ca spălatul, mâncatul etc. Nu răspund mail-urilor sau mesajelor venite de la clienţi, pentru că este momentul în care eu trebuie să îmi îmbunătățesc starea de spirit suficient de mult încât să pot face faţă stresului de mai târziu şi să îmi pot lăsa liberă creativitatea. Astfel, îmi rezerv o oră sau două pentru a discuta cu prietenii, pentru a mă pune la curent cu ştirile de peste zi sau pentru a citi un articol pe care nu l-am terminat în seara precedentă, de obicei corelat cu ceva ce ţine de dezvoltarea mea sau de interesele personale. Ascult muzică ce îmi dă o stare de bine şi, în general, mă feresc de orice nu mi-ar putea transmite energie pozitivă. Dacă simt că asta nu este suficient, scriu, ca să mă descarc de gândurile negative.

Aşadar, sfatul meu este să faci orice ai nevoie ca să îţi începi ziua cu o stare de bine, relaxată, deconectată. Ai destul timp, după tabieturi, să te stresezi cu diferite aspecte ale vieţii tale. Pentru a uşura trecerea de la starea de relaxare la cea specifică muncii, obişnuiesc ca ultimele articole pe care le citesc să fie ceva legat de dezvoltarea profesională şi să verific agenda cu lucrurile de făcut. Încep, întotdeauna, cu ceva mediu, pentru ca mai apoi să trec la task-urile complexe şi le las pe cele uşoare la urmă.

2. Spaţiul în care se munceşte este extraordinar de important. Ca toţi creativii, biroul meu e un aparent haos, însă are o ordine doar a mea. „Haos ordonat” îi spun eu şi nu las pe nimeni să mi-l deranjeze. De asemenea, întotdeauna îmi aşez biroul astfel încât să stau cu spatele la un perete şi cu faţa la geamuri, uşi şi oameni, deoarece, în caz contrar, în subconştient voi fi stresată că nu văd ce se întâmplă în spate şi pot crede că există un permanent pericol să fie atacată. Când spaţiul nu îmi permite să fac asta, aleg cel mai retras colţ dintr-un birou şi încerc, cumva, să blochez privirea celorlalţi în monitorul meu.

Lumina, temperatura şi obiectele din jur sunt şi ele importante. Pentru mine, care trebuie să intru într-o transă creativă, funcţionează lumina roşie, temperatura mai ridicată şi tot felul de obiecte care să mă inspire, precum beţişoare parfumate sau ghivece cu plante. Dacă munca ta este una tehnică, însă, te va ajuta mai mult lumina albastră şi o temperatură mai scăzută, care îţi vor încetini metabolismul şi te vor păstra raţional.

3. Stresul nu face decât să scadă productivitatea, indiferent în ce domeniu lucrezi. De aceea, este important să elimini senzaţia lui, oricât de tensionată ar fi situaţia. Dacă ai un termen limită care se apropie vertiginos, lucrează ca şi cum timpul nu ar exista. Dacă şeful sau colegii te presează şi îţi aduc energia lor negativă în jur, explică-le asertiv că acest lucru îţi scade productivitatea şi că ai nevoie să se oprească, pentru a obţine rezultatele dorite. Nici tu nu vrei să îţi distrugi sănătatea şi nici ei nu cred că îşi doresc să dai greş în ceea ce ai de făcut. Ceaiul ajută, întotdeauna, să te calmezi, iar 10 minute de pauză, o dată la două ore, în aer curat, nu fac decât să îţi aşeze ordine în gânduri şi să-ţi dea suficiente forţe proaspete pentru a trece peste orice.

Newsletter

Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *