Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only
marketing online
marketing online

Strategii de marketing online pe care orice antreprenor trebuie să le știe

Modul în care internetul a transformat construirea și promovarea unei afaceri nu mai este deja o noutate, dar ce faci atunci când competiția devine tot mai acerbă? Cum reușești să-ți creezi portița prin care potențialii clienți pot să ajungă la tine?

Mediul online a evoluat foarte mult în ultima perioadă și evoluează pe zi ce trece. Dacă acum câțiva ani era suficient să ai o pagină web și să faci spam de cuvinte cheie, astăzi cel mai probabil pagina aceea este dată uitării, dacă nu s-au mai investit timp și resurse în a o actualiza. Sau unde sunt vremurile acelea când o postare pe Facebook ajungea la majoritatea fanilor noștri?

Având în vedere că tehnologia joacă un rol foarte important în viața noastră de zi cu zi, este absolut obligatoriu să rămânem la curent cu tot ceea ce se întâmplă în online sau să apelăm la o echipă specializată pentru a ne crea o vizibilitatea de care avem nevoie. Degeaba avem produse sau servicii wow dacă nu suntem acolo unde sunt și potențialii clienți. Iată câteva idei de care trebuie să ții cont atunci când vrei să investești în promovarea business-ului tău.

Analiză și strategie online

Pentru a avea o privire de ansamblu a tot ceea ce înseamnă mediu concurențial, analiza este principalul punct de pornire. Vezi ce fac concurenții tăi, cum comunică, care este audiența lor, ce fac diferit față de tine și lista poate continua. Compară apoi toate aceste elemente cu ceea ce tu oferi și scoate în evidență beneficiile și elementele de unicitate. Toate acestea te ajută să creionezi apoi o strategie de marketing online prin care să-ți atingi obiectivul final.

Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

Poate ați auzit și voi de multe ori că „SEO este mort”. Nicidecum! Mai degrabă ești mort fără SEO. După cum spuneam și mai sus, nici SEO nu mai este ce a fost odată, în ideea în care boții de la Google au devenit tot mai inteligenți și au eliminat modalitățile prin care webmasterii reușeau să păcălească motoarele de căutare prin tactici de black-hat SEO. În momentul de față există peste 200 de factori de ranking de care trebuie ținut cont atunci când optimizăm un site, iar Google face 1-2 update-uri pe zi la algoritmii săi. Deci, SEO este mai important ca niciodată în asigurarea pe termen lung a succesului unei afaceri.

Promovarea pe rețelele de socializare

Facebook este rețeaua de socializare cea mai utilizată noi din țară, cu aproximativ 8.5 milioane de conturi active. Având în vedere că reach-ul este destul de mic (3,7% pentru o poză și 8,7% pentru un video), este foarte important să creăm o cerere pentru produsul sau serviciul nostru pentru ca apoi să ne construim o strategie de comunicare ce are la bază îndeplinirea nevoilor clienților noștri. Aici creativitate joacă un rol foarte important, pentru că este destul de greu să atragi privirea unui utilizator care zi de zi este bombardat cu aceleași tipuri de reclame.

Promovarea prin Google AdWords

Acest tip de promovare este cea mai rapidă cale de a ajunge pe prima pagină de la Google. Dacă SEO îți aduce rezultate în timp, în urma unui îndelung proces de optimizare, AdWords te ajută să-ți faci cunoscută afacerea într-un timp relativ scurt. Este o practică foarte bună mai ales dacă ai un business nou care necesită vizibilitatea sau dacă dorești să promovezi mai intens anumite produse sau servicii.

Prin urmare, marketing-ul online reprezintă un factor decisiv în succesul oricărui business, indiferent că este un magazin online, un blog sau un site de prezentare. Dar țineți cont, orice strategie de promovare are la bază o analiză și o planificare temeinică. Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre modalitățile prin care aceste strategii de marketing online pot să influențeze pozitiv succesul business-ului vostru, apelați la serviciile unei agenții specializate.

Cover - Sursă foto: dreamstime.com
Picture of Liliana

Liliana

Liliana este pasionată de lectură, călătorii și marketing. Îi place să fie la curent cu tot ce mișcă în mediul online și să descopere oameni, locuri și culturi noi. A absolvit turismul la Cluj, dar viața ei profesională a luat o nouă întorsătură în urma participării la prima ediție a Online Marketing Academy by Google Romania.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *