Search
Generic filters
Exact matches only

Interviu Adrian Siea: constănţeanul care a pus Constanţa pe hartă

Este constănţean naturalizat şi de-a lungul timpului s-a îndrăgostit de oraşul care l-a adoptat. Între timp, a avut iniţiativa de a realiza, printre altele, un ghid vizual al Constanţei şi litoralului, material de nelipsit din colecţia turiştilor care ajung în zonă dar şi din cea a localnicilor. În cele ce urmează puteţi citi un interviu de 10 întrebări, ocazie cu care veţi descoperi o serie de lucruri interesante din spatele proiectului Constanţa City Walking Guide.

1. Înainte de toate, cine e Adrian Siea, omul şi persoana?

Putem să spunem că Adrian Siea este o persoană cu multe idei şi cu aproape tot atât de multe proiecte. Am ajuns la Constanţa în urmă cu vreo 30 de ani şi tot aici am trăit cele mai importante momente din viaţa mea de până acum: şcoala, liceul, facultatea, jobul, familia, copiii, fotografiile, cărţile şi proiectele. Sunt de profesie ofiţer de marină iar în timpul liber sunt pasionat călător prin ţară şi străinătate, fotograf şi blogger.

2. De unde ţi-a venit ideea de a realiza un ghid turistic al Constanţei?

În ultimii ani am călătorit foarte mult iar instrumentul turistic căruia i-am găsit o reală utilitate a fost Ghidul turistic. Bineînţeles că mă documentez de pe bloguri şi site-uri înainte de plecarea în călătorii, însă odată ajuns la faţa locului cumpăr obligatoriu un ghid local. Aşa am constatat că localităţi cu numai 10.000 de locuitori au cel puţin 10 ediţii diferite ale unor ghiduri ale zonei sau că în capitalele europene, la fiecare colţ de stradă, găseşti un altfel de ghid al oraşului. Au mai fost şi zile de vacanţă pierdute în căutarea unor obiective mult supraevaluate în materialele de promovare dar care se dovedeau a fi în realitate mai modeste. Comparând valoarea obiectivelor vizitate în străinătate cu descrierea lor în ghidurile locale, am realizat că oraşul Constanţa şi litoralul românesc au atracţii turistice care trebuie neapărat organizate şi prezentate turiştilor sub forma unui ghid. Aşa a apărut, din iniţiativă privată, „Constanta City Walking Guide”, în ediţiile română şi engleză.

3. Cum ai început proiectul, cine te-a ajutat?

Începutul a fost destul de greu, deoarece toate ideile erau în capul meu, iar cei cu care am încercat să colaborez pe anumite segmente, deşi interesaţi iniţial de acest proiect, nu au reuşit să îşi păstreze entuziasmul şi consecvenţa până la capăt.

Aşa că m-am pus în pielea unui turist străin şi am început prin a creiona câteva trasee interesante prin oraş. Am plecat de la premiza că turiştii sosiţi cu navele de croazieră nu pot străbate într-o singură zi întreg oraşul şi le-am propus câteva zone de interes care se pot vizita la pas în cele câteva ore pe care le au la dispoziţie. Am studiat câteva luni de zile cam tot ceea ce s-a scris despre fiecare dintre obiectivele vizate iar apoi a urmat o muncă de alte câteva luni în care am elaborat partea textuală. Pentru a evita strecurarea erorilor de tip istoric, întreg ghidul a fost revizuit de către doamna Dr. Delia Cornea, muzeograf la Muzeul de Istorie Constanţa.

Cel mai important ajutor a venit din partea familiei şi a prietenilor care m-au susţinut şi ajutat: în primul rând Alin Siea, un talentat designer de carte care s-a ocupat de partea grafică, apoi soţia şi prietenii apropiaţi care au fost „primii critici” ai ghidului, ajutându-mă astfel să aduc corecţiile necesare.

4. Care sunt modalităţile prin care promovezi proiectul?

Am ales câteva instrumente de promovare cu putere mare de impact în zona target-ului vizat. Aşa a apărut pagina de facebook Constanţa City Walking Guide pe care o alimentez zilnic cu fotografii proprii surpinse în oraşul Constanţa şi în împrejurimile acestuia. Cu peste 4000 de persoane care apreciază postările de pe această pagină, obţin un feedback important pentru următoarele proiecte. O altă direcţie importantă a fost dezvoltarea blogului „Jurnal de Navetist” unde prin diverse articole referitoare la oraş şi litoral reuşesc să fac cunoscută şi existenţa ghidului. Părăsind zona online, cred că cea mai importantă promovare reuşeşte să o realizeze ghidul însuşi datorită caracteristicilor sale: hârtia de calitate, un print deosebit, grafică şi fotografii interesante şi nu în ultimul rând textele relevante. Am oferit exemplare din prima ediţie multor persoane prin intermediul unor concursuri, la diverse evenimente dar şi unor importanţi vectori de imagine din zona blogging-ului sau turismului, reuşind astfel să fac cunoscută existenţa acestui ghid.

5. Ce înseamnă eforturile depuse în cadrul proiectului?

Cea mai mare provocarea a fost aceea de a aduce ghidul cât mai aproape de turişti, potenţialii cumpărători ai produsului.

O componentă foarte greu de realizat a fost cea legată de publicitate, mai ales că „produsul” nu este încă foarte cunoscut pe piaţă. Vreau să-i mulţumesc pe această cale unei foarte bune prietene care a crezut de la început în acest proiect şi care ne ajută pe acest segment.

Nu în ultimul rând vreau să subliniez faptul că, având în vedere trendul vânzărilor de carte din România, comercializarea efectivă a ghidului înregistrează pentru moment cote mulţumitoare. Editura City Walk Guide, care asigură partea de editare şi distribuţie, a reuşit să poziţioneze ghidul pe rafturile celor mai importante librării din oraş (Cărtureşti, Diverta, Prăvălia cu cărţi) şi să-l aducă în acelaşi timp aproape de turişti în Gara Maritimă a Portului Constanţa, în muzeele din oraş şi în câteva hoteluri importante din centrul Constanţei.

6. Ce greutăţi ai întâmpinat pe parcursul realizării proiectului şi după aceea?

Cred că fotografiile au constituit încă de la început marea problemă. Am avut norocul să întâlnesc câţiva fotografi constănţeni de excepţie care m-au ajutat şi cărora le mulţumesc: Coleş Emanuel, Adrian Mergiani, Vili Neacşu, Marian Slav şi Alex Muşat.

Au existat însă şi cazuri în care sumele solicitate pentru o singură fotografie au fost de-a dreptul aberante. Pentru că mi-au fost necesare sute de imagini care să ilustreze obiectivele vizate, am decis să fotografiez singur ceea ce mă inspira, în cei doi ani de când am acest „hobby” reuşind să strâng câteva zeci de mii de fotografii pe care le pun la dispoziţie oricui are nevoie.

Citește continuarea interviului pe ILoveConstanta.ro

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *